Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• mrxx

5

• Janna

4

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

''Men han sa jo selv at han var sprø og lurte på om han burde tvangsinnlegges. ''

Dette er på medlinger og ikke psykiatri - tror nok det først og fremst er en fleipete måte å diskutere musikk med nhd

Det er på meldinger, ikkje medlinger. :-)

Men, du har rett i alt du skriver.

Kvinnfolk, harselering, ironi & sarkasme, går tydeligvis dårlig i lag. :-))))

''Men han sa jo selv at han var sprø og lurte på om han burde tvangsinnlegges. ''

Dette er på medlinger og ikke psykiatri - tror nok det først og fremst er en fleipete måte å diskutere musikk med nhd

Det forsto jeg og jeg kunne ikke dy meg når jeg hvor mye han har klaget over økonomien.

Men som sagt. Det er ikke min sak og nå _skal_ jeg gi meg ;-)

Det er flere enn jeg har vært på, ihvertfall hvis jeg ikke tar med konserter i regi av skole/musikkskole!

Der er vi nok ulike, eg kan omtrent ikkje få nok av musikk.

Hadde eg vært Ari Behn så hadde eg sagt noen slikt som at: "Musikk er for meg, mitt åndelige brød." el.l. svadapreik...

Det forsto jeg og jeg kunne ikke dy meg når jeg hvor mye han har klaget over økonomien.

Men som sagt. Det er ikke min sak og nå _skal_ jeg gi meg ;-)

Jeg skjønner det, og er enig:-) Noen ganger er "har ikke råd" bare en annen måte å si "jeg vil ikke prioritere det" på;-)

Annonse

Det er på meldinger, ikkje medlinger. :-)

Men, du har rett i alt du skriver.

Kvinnfolk, harselering, ironi & sarkasme, går tydeligvis dårlig i lag. :-))))

''Kvinnfolk, harselering, ironi & sarkasme, går tydeligvis dårlig i lag. :-))))''

Jeg skal fortelle deg hvorfor jeg tok litt av her. Jeg har en "kjenning" som er i samme situasjon som deg. Nei, denne gangen er det ikke mannen min som skal kritiseres for han er veldig flink med økonomi, men vedkommende det gjelder er fantastisk flink til å argumentere for viktigheten av sine innkjøp slik som du gjør her.

'(En gang i livet-opplevelse osv)

Vedkommende vil aldri komme seg ovenpå igjen, fordi h*n totalt mangler et realistisk forhold til penger. Ser bare det som kommer inn på kontoen og føler seg rik, men ser ikke, greier ikke å legge sammen utgiftene som langt overstiger det som kommer innpå konto. Greier overhodet ikke å se frem i tid.

Det er vondt å se vedkommende kjøre seg selv på rævva og jeg beklager at jeg lot det gå ut over deg. Jeg kjente nemlig igjen argumentene og det med leve på forskudd og over evne, samtidig som det klages på dårlig råd.

Jeg håper det går godt med deg og at du greier å ta vare på det nyoppussede huset. Selvfølgelig gjør jeg det:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så lenge denne prioriteringen ikke går ut over noen annen enn deg, er det vel ok.

Jeg har sans for valget :-)

Faglig: Siden det ikke skyldes en psykoselidelse, men evt en F60, kan du ikke tvangsinnlegges :-)

Så lenge denne prioriteringen ikke går ut over noen annen enn deg, er det vel ok.

Faglig: Siden det ikke skyldes en psykoselidelse, men evt en F60, kan du ikke tvangsinnlegges :-)

Og hva er F60? Alvorlig mangel på impulskontroll? ;)

Annonse

''Så lenge denne prioriteringen ikke går ut over noen annen enn deg, er det vel ok.''

Det vil det ikkje, men forhåpentligvis vil opplevelsen gjøre meg lykkeligere, så det vil sannsynligvis komme mine nærmeste tilgode.

''Jeg har sans for valget :-)''

Det var godt å høre.

Kanskje du har et snev av F60 du også? :-)

''Faglig: Siden det ikke skyldes en psykoselidelse, men evt en F60, kan du ikke tvangsinnlegges :-)''

Takk og pris!

Ps! Det var en god del som stemte med F60, eg likte best denne formuleringen:

''De representerer ekstreme eller betydningsfulle avvik fra hvordan et gjennomsnittsindivid i en gitt kultur sanser, tenker, føler og, i særlig grad, forholder seg til andre.''

''Kvinnfolk, harselering, ironi & sarkasme, går tydeligvis dårlig i lag. :-))))''

Jeg skal fortelle deg hvorfor jeg tok litt av her. Jeg har en "kjenning" som er i samme situasjon som deg. Nei, denne gangen er det ikke mannen min som skal kritiseres for han er veldig flink med økonomi, men vedkommende det gjelder er fantastisk flink til å argumentere for viktigheten av sine innkjøp slik som du gjør her.

'(En gang i livet-opplevelse osv)

Vedkommende vil aldri komme seg ovenpå igjen, fordi h*n totalt mangler et realistisk forhold til penger. Ser bare det som kommer inn på kontoen og føler seg rik, men ser ikke, greier ikke å legge sammen utgiftene som langt overstiger det som kommer innpå konto. Greier overhodet ikke å se frem i tid.

Det er vondt å se vedkommende kjøre seg selv på rævva og jeg beklager at jeg lot det gå ut over deg. Jeg kjente nemlig igjen argumentene og det med leve på forskudd og over evne, samtidig som det klages på dårlig råd.

Jeg håper det går godt med deg og at du greier å ta vare på det nyoppussede huset. Selvfølgelig gjør jeg det:-)

''Det er vondt å se vedkommende kjøre seg selv på rævva og jeg beklager at jeg lot det gå ut over deg.''

Du er tilgitt! :)

''Jeg kjente nemlig igjen argumentene og det med leve på forskudd og over evne, samtidig som det klages på dårlig råd.''

Eg vil ikkje "utbrodere" mere enn eg har gjort når det gjelder min private økonomi, men utgiftene mine steig voldsomt samtidig med at inntektene sank dramatisk (som følge av sjukdom/omskulering).

''Jeg håper det går godt med deg og at du greier å ta vare på det nyoppussede huset.''

Eg har hatt Kr 100 000.- til disposisjon til utbedring av huset, masse arbeid gjennstår, er ferdig med badet (36 000.-) og rep av yttertak, maling av huset, skifta to vindu.

Har kjøpt inn to nye ytterdører, ei verandadør, 9 vinduer, lister, beslag,dusjkabinett (1 etg.), maling, tapet og varmepumpe.

Enda har eg bittelitt penger igjen, gjør 90% av arbeidet sjøl, og rekner med å måtte låne ca. 150 000.- til våren/sommeren, da bør huset være i god stand og eg rekner med å ha økt verdien på huset med ca. 500 000.-

Så bare slapp av du. :)

''Det er vondt å se vedkommende kjøre seg selv på rævva og jeg beklager at jeg lot det gå ut over deg.''

Du er tilgitt! :)

''Jeg kjente nemlig igjen argumentene og det med leve på forskudd og over evne, samtidig som det klages på dårlig råd.''

Eg vil ikkje "utbrodere" mere enn eg har gjort når det gjelder min private økonomi, men utgiftene mine steig voldsomt samtidig med at inntektene sank dramatisk (som følge av sjukdom/omskulering).

''Jeg håper det går godt med deg og at du greier å ta vare på det nyoppussede huset.''

Eg har hatt Kr 100 000.- til disposisjon til utbedring av huset, masse arbeid gjennstår, er ferdig med badet (36 000.-) og rep av yttertak, maling av huset, skifta to vindu.

Har kjøpt inn to nye ytterdører, ei verandadør, 9 vinduer, lister, beslag,dusjkabinett (1 etg.), maling, tapet og varmepumpe.

Enda har eg bittelitt penger igjen, gjør 90% av arbeidet sjøl, og rekner med å måtte låne ca. 150 000.- til våren/sommeren, da bør huset være i god stand og eg rekner med å ha økt verdien på huset med ca. 500 000.-

Så bare slapp av du. :)

Lykke til og jeg mener det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...