Gå til innhold

Yrkesskade eller ménerstating


Gjest pain75

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å søke om yrkesskadeerstatning og menerstatning. Noen som vet hvordan man skal gå frem? Må jeg først snakke med legen? Jeg har hatt kroniske smerter i armene etter en jobb jeg hadde for 8 år siden. Har ikke kunnet jobbet siden, bare gått på attføring og rehabilitering.Ville tro jeg kunne søke om erstatning på noen måte da. Noen som har noen erfaringer med dette de vil dele vil det være til stor hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Kan plagene relateres til en skade, kan du få yrkesskadeerstatning, er plagene relatert til arbeids belastning over lengre tid, regnes det ikke som yrkesskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan plagene relateres til en skade, kan du få yrkesskadeerstatning, er plagene relatert til arbeids belastning over lengre tid, regnes det ikke som yrkesskade.

Tusen takk for svar. Vet du om det kan være aktuelt å søke menerstatning da? Det er vel belastningsskader jeg har påført meg, så da går det vel ikke å søke om yrkesskadeerstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Tusen takk for svar. Vet du om det kan være aktuelt å søke menerstatning da? Det er vel belastningsskader jeg har påført meg, så da går det vel ikke å søke om yrkesskadeerstatning.

Egentlig vet jeg ikke, men på NAV sine sider fant jeg følgende:

Sitat: "Folketrygdens menerstatning ved yrkesskade skal gi kompensasjon for varige ulemper av ikkeøkonomisk art som følge av yrkesskade/ yrkessykdom som er godkjent etter folketrygdloven."

Du kan selv lese mere på denne siden:

http://www.nav.no/805373157.cms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...