Gå til innhold

Å stoppe antidep. uten nedtrapping, ingen god ide kanskje?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på seroxat i to år nå, og fant ut at jeg skulle slutte for ikke lenge siden. Siden jeg har hørt om mange som bare bråstopper, uten nedtrapping, fant jeg ut at det skulle jeg også.

De første to dagene var jeg helt meg selv (etter at jeg kuttet ut pillene). Men den tredje dagen var helt forjævlig, rett og slett. Jeg var så svimmel at jeg gikk og svimlet hele dagen, og fikk noe som kunne minne om små støt i hodet. Dessuten så svingte humøret opp og ned helt merkelig.

Dette var jo ikke noe stort problem i forhold til det som ventet. For om kvelden ble jeg helt skjlven, og fikk et sammenhengende "angsanfall" hele natten. Jeg ble så deppa at jeg tror jeg fullstendig nådde "bunnen". Jeg ble helt svart i humøret, og ble helt skjelven, fullstendig ute av meg selv.

Neste morgen var jeg helt svimmel, deppa og nervøs og rar. Det kjentes som om nervene mine lå påsydd utenfor kroppen. Uff av meg, det var så ille. Jeg begynnte strakt på pillene igjen, og nå føler jeg meg som "mitt gode, gamle meg" igjen.

Det verste er at jeg egentlig ikke tregnte disse pillene helt nødvendig da jeg begynnte på dem. Jeg var helt på grensen, og har egentlig ikke vært plaget meg angst, kanskje litt depresjoner, men ikke noe i nærheten av hva som oppstod da jeg bråsluttet med pillene.

Hvorfor ble det sånn, noe som kan forklare meg det?

Fortsetter under...

Jeg vet ikke årsaken til at man kan få slike "nedtrappings-symptomer", men kan tenke meg at det er fordi hjernen er "vant" til å bli tilført disse signalstoffene daglig og så plutselig så får den ikke det.???? Selv trappet jeg ned over 4 mnd. og kjente aldri noe ubehagelig i den forbindelse. Men jeg har hørt at slike ting som det du opplevde ikke er så uvanlig og at det kan gå opp til 6 uker før disse plagene forsvinner. Det er vel en tanke at noen kanskje ikke helt TØR å slutte med medisiner de egentlig ikke trenger lenger pga. disse plagene (som deg:-) )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...