Gå til innhold

Hvordan feires en 30-årsdag?


Gjest nesten 30 år gammel

Anbefalte innlegg

Gjest nesten 30 år gammel

Jeg fyller straks 30 år og har tenkt å invitere til fest. Jeg kommer til å servere fingermat og noe godt å drikke - men alt det andre som hører med rundt en 30-års dag er jeg litt usikker på.

Hva er med på å gjøre en slik fest til en suksess?

Er temafester fremdeles artig? Har dere forslag til tema som er morsomme til denne anledningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen bursdagsfest uten partyhatt hvertfall. Hva med strandparty? Sett opp klappstoler og termobokser med øl i, noen palmer og skru opp for varmen. Spill ukulele. Lag noen eksotiske drinks og få gjestene til å føle det er sommer og sol. Dresskode, hawaiiskjorter og sommerkjoler. Og for all del, spill Elvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke 30 da, men jeg elekser en god fest :) Hadde kostyme-party, og alle måtte være utkledd. :) Det var valgfritt hva man ville være, det var supergøy - for det var mange artige kostymer :) Selv var jeg hore, og samboern halliken min i sånn skikkelig amerikansk stil.

Disco-party synes jeg virker dritkult. :) Med discomusikk, sølvdrakter med sleng i beina, afro-frisyrer, masse glitter og sminke. :)

Cowboy-patyr er også kult. Hørtes gøy ut med hawaii-party som Henriette beskriver og.. :) Bare å bruke fantasien det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-årsdagen min føltes som et mareritt. Var plutselig ferdig med 20-åra og på full fart inn i alderdommen. Det var mine tanker da, men nå er hver bursdag velkommen. Overlevd et år til :-) Mitt forslag til temafest må bli er et oldiesparty. Kle seg som gamle mennesker, med stokk eller rullator, grå parykker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-årsdagen min føltes som et mareritt. Var plutselig ferdig med 20-åra og på full fart inn i alderdommen. Det var mine tanker da, men nå er hver bursdag velkommen. Overlevd et år til :-) Mitt forslag til temafest må bli er et oldiesparty. Kle seg som gamle mennesker, med stokk eller rullator, grå parykker osv.

Du beskriver i grunn mine egne følelser rundt dette med å bikke 30... Men det blir liksom ikke fest med kamferdrops og krokanis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver i grunn mine egne følelser rundt dette med å bikke 30... Men det blir liksom ikke fest med kamferdrops og krokanis ;-)

Uff, ja. Den følelsen jeg hadde den kvelden var skikkelig nedtur. 30 år, det var gammelt det. I dag ser jeg flotte fine damer på 30. Er jo ikke gamle i det hele tatt.

Man behøver jo ikke tygge kamferdrops da:-) Mye artig en kan servere. Har lest inne her om en spesiell gele som en blir glad av. Ut over kvelden kan det nok være greit med både stokk og rullator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg ble ikke 30 da, men jeg elekser en god fest :) Hadde kostyme-party, og alle måtte være utkledd. :) Det var valgfritt hva man ville være, det var supergøy - for det var mange artige kostymer :) Selv var jeg hore, og samboern halliken min i sånn skikkelig amerikansk stil.

Disco-party synes jeg virker dritkult. :) Med discomusikk, sølvdrakter med sleng i beina, afro-frisyrer, masse glitter og sminke. :)

Cowboy-patyr er også kult. Hørtes gøy ut med hawaii-party som Henriette beskriver og.. :) Bare å bruke fantasien det :)

Å, herregud. Denne festen hadde jeg aldri kommet på. Men kostymeparty har jo blitt diskutert her tusen ganger før. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Syns ikke det er noe å feire, heller kondulere ;-)

Jeg valgte å ikke ha noe særlig fest, hadde familien min og et par venner, det holdt det. Føler meg liksom ferdig med fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Suksess er du sikret om du lager sterk nok velkomstdrink. :-)

La festen utvikle seg, er det festlige folk der så ordner stemningen seg. Mat er viktig, drikke likeså. Snacks kan være greit å ta fram etter hvert. Musikk og dans er viktig for meg, men det er det sikkert ikke for alle.

Temafest kan være gøy, både med utkledning og på annen måte; er du f.eks. veldig glad i Italia, kan du kjøre Italiensk aften (italiensk mat, italienske farger på bordpynt/duker osv.) uten at gjestene trenger å være "italienske".

Har du friske venner som liker å dra opp stemningen, så kan det jo hende de har funnet på noe. Alternativt kan du dra i gang en selskapslek, noen synes det er pyton - mens andre synes det er gøy.

Taler er vel ikke vanlig før til 40-årsdag, men det kan jo hende noen har lyst til å si noe. :-)

Ha en super feiring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...