Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vesla

Til legen.

Jeg har gått på Sobril i ca.

ett år p.g.a. angst.

Har lagt på meg noe i denne

perioden, er det en bivikning av Sobrilen? Og kan en få blodtrykksfall? er noe svimmel

i perioder, gynger når jeg går.

Er det farlig å slutte brått

med tablettene? hva slags

absinens kan jeg få ?

Skal til legen 17/8 og vi

skal sammen vurdere fortsettelsen av Sobrilen og

kanskje prøve noe annet som

ikke er så vanedannede.

Takknemlig for svar.

Med vennlig hilsen jente(35)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32306-sobril-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Sobril bruker ikke gi vektøkning. Blodtrykksfall er registrert som en svært sjelden bivirkning.

Dersom man har brukt svært høye doser over lang tid, og slutter brått, kan man få kramper. I slike tilfelle anbefales gradvis nedtrapping. Ved normale doser kan man oftere slutte brått. Dette bør du diskutere med legen din.

Abstinensreaksjoner kan dreie seg om økt angst, hjertebank, svimmelhet, søvnvansker, økt drømmesøvn med mareritt.

Ved langvarig bruk av Sobril og lignende medikamenter kan kanskje de opprinnelige angstplagene være blitt bra, men det å slutte med medikamentet kan utløse en abstinensangst som gjør at man tror man bare må fortsette med medikamentet. Dersom man klarer å gjennomleve denne perioden (som kan ta et par uker) kan man komme ut bedre enn mens man brukte medisinene.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...