georgine Skrevet 29. juli 2001 Skrevet 29. juli 2001 Vi er et par på 27 år som har forsøkt å få barn i 12 mnd. uten å lykkes(sluttet med P-pillen for 12 mnd.siden-har hatt regelmessig menstruasjon siden da).Har brukt Clearplan i 2 mnd-med utslag.Jeg har for øvrig brukt P-piller siden jeg var 13 år pga menssmerter(smertene er nå på full fart tilbake-ganske uutholdelig)Kan P-pille bruken gjøre at det tar lengre tid å bli gravid?Er det relevant å oppsøke lege for undersøkelser? 0 Siter
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 30. juli 2001 Skrevet 30. juli 2001 Når du har fått tilbake menstruasjon og hatt den regelmessig i et år etter at du sluttet med p-pillen, vil jeg ikke regne med at p-pillebruken har satt ned fruktbarheten din. Vi bruker å sette en grense ved 12 måneders regelmessig samliv med barneønske uten å bli gravid før man starter utredning. Jeg synes tida nå er inne for å kontakte lege om både barnløsheten og de vedvarende sterke menstruasjonssmertene. 0 Siter
nerd Skrevet 31. juli 2001 Skrevet 31. juli 2001 Heisann Jeg vil anbefale at du tar en titt på www.snartgravid.com. Dette er et forum for oss som ønsker å bli gravid. Her vil du finne mange som har brukt p-sprøyte og som sliter med å bli gravid. klem fra mon 0 Siter
nerd Skrevet 31. juli 2001 Skrevet 31. juli 2001 Heisann igjen Opps, jeg leste p-sprøyte og ikke p-pillen. Prøv allikevel forumet. Jeg har brukt p-pillen i mange år og har nå prøvd å bli gravid i 1,5 år. mon/nerd 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.