Gå til innhold

Geir og andre klassisk engasjerte.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Grågrønn

Ja, jeg slo over for noen minutter siden. Nydelig musikk! Høres ut som Vivaldi, ja :-)

TV2 stod og durte med sporten :-(

Helt annen klasse over dette!

Er de 4 årstider tror jeg.

Noe av det peneste jeg kjenner til.

Akkurat denne har ikke festet seg da.

Enjoy. :-)

Annonse

:-)

Følg med, fra klokka 2225.

Portrett av den desidert største nålevende kvinnelige fiolinist, eg kommer faktisk ikkje på noen nålevende mannlige fiolinister som er bedre.

Muligens Itzahk Perlman, men eg holder en knapp på Anne-Sophie Mutter!

''22.25

Anne-Sophie Mutter-portrett (t)

I denne dokumentaren møter vi Anne-Sophie Mutter under innøving av flere verk. Vi får også et godt innblikk i hvor høyt hun verdsetter Trondheimsolistene og deres musikalske entusiasme og musikkforståelse.''

Gleder meg voldsomt!!! :-)

Gjest Grågrønn

Portrett av den desidert største nålevende kvinnelige fiolinist, eg kommer faktisk ikkje på noen nålevende mannlige fiolinister som er bedre.

''22.25

I denne dokumentaren møter vi Anne-Sophie Mutter under innøving av flere verk. Vi får også et godt innblikk i hvor høyt hun verdsetter Trondheimsolistene og deres musikalske entusiasme og musikkforståelse.''

Er ikke så flink på navn. Men er veldig glad i Trondheimssolistene jeg da, synes de er flinke, og Fiskum også (hvis han fremdeles er dirigenten?), selv om han er streng og litt arrogant.

Skal se på det. :-)

''22.25

Det skal jeg få med meg, jeg også. Sendte akkurat en sms til Fatter for 10 min siden for å minne han på det. ;)

''22.25

Da skal jeg ha kontroll over fjernkontrollen i kveld!!!

Min kjære har forresten sovnet på sofaen etter en lang dag på slalåm, så han har egentlig ikke så mye han skulle ha sagt!

''22.25

Hun er god, ja!

Min mannlige favoritt for tiden er Gil Shaham. Han spiller en fantastisk Brahms fiolinkonsert på DVD med Berlin-Filharmonien og Abbado.

Annonse

WOW!!!

Hørte du O Holy Night??

Det var en fantastisk fremførelse, og _for_ en solist!

Nye Mariann Anderson?

Jeg syntes hun var i overkant dramatisk og "skjelvende" for min smak, jeg liker bedre en lyrisk stemme uten så mye vibrato. Men en flott stemme, bevares! :)

Og så ble det helt feil da hun sang sammen med koret på Halleluja slik at sopranstemmen overdøva alle de andre. :(

Hun er god, ja!

Min mannlige favoritt for tiden er Gil Shaham. Han spiller en fantastisk Brahms fiolinkonsert på DVD med Berlin-Filharmonien og Abbado.

Den skal eg kjøpe, har aldri hørt om han før.

Men _elsker_ Claudio Abbado og Berliner Filharmonikerne, men den må være noen år gammel, han har jo slutta og starta Luzern Festival Orchestra.

Den skal eg kjøpe, har aldri hørt om han før.

Men _elsker_ Claudio Abbado og Berliner Filharmonikerne, men den må være noen år gammel, han har jo slutta og starta Luzern Festival Orchestra.

Det var avslutningsturen hans med Berlinerne i Palermo. Ellers så dirigerer han dem jo enda, på gjeste-basis. Det er alltid vanskelig å få billetter da, jeg har aldri hørt dem live med Abbado dessverre.

http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=6831928&style=classical&cart=840904086

Jeg syntes hun var i overkant dramatisk og "skjelvende" for min smak, jeg liker bedre en lyrisk stemme uten så mye vibrato. Men en flott stemme, bevares! :)

Og så ble det helt feil da hun sang sammen med koret på Halleluja slik at sopranstemmen overdøva alle de andre. :(

''Jeg syntes hun var i overkant dramatisk og "skjelvende" for min smak, jeg liker bedre en lyrisk stemme uten så mye vibrato.''

Det var _der_ sammenligningen med Marian Anderson kom frem, men ho var adskillig mere både dramatisk og "skjelvende", men er allikevel en av min store favorittsangerinner.

Min kamerater bare ler, når de hører henne, men de vet ikkje bedre stakkars..he.he...

Her er en nydelig innspilling, fiolinen er også fantastisk synes eg:

Og her et stort historisk opptak, der ho endelig blei "tatt inn i varmen":

http://www.youtube.com/watch?v=wQnzb0Jj074&feature=related

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...