anettelene Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg kom i overgangsalder når jeg fylte 40, hadde klare symptomer og blodprøvene viste det også. Jeg har migrene og den har blitt betydelig værre og migrene medisinene fungerer ikke- så jeg begynner å bli desperat! Jeg har ca 3 mnd med migrene og ca 3 mnd uten. Hadde mens i mars i 6 dager og migrene hver dag fram til slutten av juni-det hormonelle satt seg i nakken også. Fikk mens i slutten av juli og november. Ved starten på jan hadde jeg menssmerter og migrenen startet igjen og har vedvart hver dag. Før overgabgsalder hadde jeg migrene rundt menstid, men da fungerte medisinen, også ved migrene grunnet stress. Jeg har prøvd behandling hos manuell terapeut som hjalp, men migrenen kom tilbake. Har også prøvd Tofupill som hjalp i de første mnd i overgangsalder, hjalp mot hetetokter men ikke nå lenger. Jeg har også prøvd helsekost fra Sverige, som går som legemiddel i Norge, uten resultat. Nå vurderer jeg og dra til lege og få østrogen og progesteron medisin, men lurer veldig på om det vil resultere i migrene med tanke på progesteron? Noen som har erfaring rundt dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323582-tidlig-overgangsalder-og-migrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.