Gå til innhold

Tidlig overgangsalder og migrene


anettelene

Anbefalte innlegg

Jeg kom i overgangsalder når jeg fylte 40, hadde klare symptomer og blodprøvene viste det også. Jeg har migrene og den har blitt betydelig værre og migrene medisinene fungerer ikke- så jeg begynner å bli desperat! Jeg har ca 3 mnd med migrene og ca 3 mnd uten. Hadde mens i mars i 6 dager og migrene hver dag fram til slutten av juni-det hormonelle satt seg i nakken også. Fikk mens i slutten av juli og november. Ved starten på jan hadde jeg menssmerter og migrenen startet igjen og har vedvart hver dag. Før overgabgsalder hadde jeg migrene rundt menstid, men da fungerte medisinen, også ved migrene grunnet stress. Jeg har prøvd behandling hos manuell terapeut som hjalp, men migrenen kom tilbake. Har også prøvd Tofupill som hjalp i de første mnd i overgangsalder, hjalp mot hetetokter men ikke nå lenger. Jeg har også prøvd helsekost fra Sverige, som går som legemiddel i Norge, uten resultat. Nå vurderer jeg og dra til lege og få østrogen og progesteron medisin, men lurer veldig på om det vil resultere i migrene med tanke på progesteron? Noen som har erfaring rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...