Gå til innhold

plager etter forstuet tå

Anbefalte innlegg

Gjest arbeideren

Hei!

Jeg har plager i en tå, som bekymrer meg litt. Jeg forstuet nok trolig stortåen min for ca 3 uker siden, og den var hoven og ikke god å gå på. Men det gikk fremover, hevelsen gikk ned etter en stund og det ble bedre. Men for ca en uke siden snudde den fremgangen, og plagene har økt på igjen. Har problemer med å få sove om natten, fordi den småverker hele tiden. Det verker da fra tåen og oppover leggen. Legger til at da forværrelsen kom, startet jeg på jobb igjen, og måtte da naturlig nok belaste foten litt mer enn jeg gjorde i ferien. Den er ikke hoven på morgenen nå, litt på kvelden, men smertene øker på ved belastning og er værst på ettermiddag/kveld.

Jeg ser nok at ro er bra, men det passer bare ikke å bli sykemeldt nå! Kan evt. avlastning med krykker et alternativ fremfor å vere i ro....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32361-plager-etter-forstuet-t%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Ja avlastning med krykker kan nok være et alternativ. Det kan også tenkes du kan ha hjelp av betennelsesdempende medisin. Kan det ha vært et brudd og ikke bare forstuelse? Jag synes du skal snakke med legen din om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...