feigingen Skrevet 30. juli 2001 Del Skrevet 30. juli 2001 Hei. I de siste to årene har avføringsmønsteret mitt endret seg radikalt. Jeg hadde tidligere skjelden avføring hver dag, og den var som regel hard. Nå har jeg plager med diare og løs avføring, og det hender ofte at jeg må på toalettet fem ganger daglig av den grunn. Resultat: en endetarm som er så sår at jeg nesten ikke klarer å sitte meg ned etterpå... I tillegg svetter jeg unormalt mye, kaldsvetting. Når jeg har diare har jeg som oftes feber på rundt 38,5 e.l. Svettingen har absolut ingen forbindelse med dårlig kondisjon, ettersom at jeg er nokså godt trenet og sykler mye. Men den kommer likevel, uten at jeg gjør større anstrengelser, jeg kan sitte helt i ro, det hjelper ikke. I to uker skal jeg nå til Lanzarote, vil det være en dum handling nå? Har jeg i det hele tatt grunn til å være bekymret, eller høres dette normalt ut? Jeg er 19 år og har lav blodprosent, men ingen allergier eller intoleranser. Jeg går ikke på slankekur eller på noen form for medisiner.. Ber om svar snarest, jeg begynner å bli sliten av å være syk. er det forresten ikke unormalt at man ikke går ned i vekt når man har slike plager??? På forhånd takk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32396-grunn-til-%C3%A5-reagere-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Jeg synes du bør ta disse plagene dine opp med legen din. Jeg tenker på muligheten av en kronisk tarmbetennelse av et eller annet slag. Høyt stoffskifte kan også være en mulighet. Det bør tas prøver og kanskje undersøke tarmen innvendig. Om du bør reise til Lanzarote eller ikke, bør du også snakke med legen din om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32396-grunn-til-%C3%A5-reagere-eller/#findComment-127029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.