lateralen Skrevet 30. juli 2001 Del Skrevet 30. juli 2001 Til Legen! Jeg er en 42 år gammel dame som føler at "noe" er anderledes for tiden. Jeg har stort sett vært frisk hele tiden men i vår slo halsen min seg vrang og jeg fikk betennelse to ganger etter hverandre. Legen mente det var streptokokker ved konsultasjonen, men prøven sa det ikke var det. Andre gang fikk de ikke tatt prøve fra svelg pga store brekninger. ( han mente denne legen også at det var streptokokker, men det fikk vi ikke visst pga denne brekningen) Hver gang har det hele startet med at kjertlene i halsen har hovnet opp, og gitt meg nesten kusma følelse, liksom mer enn vanlig når jeg ellers har hatt betennelse i svelg. (gjennom livet HAR jeg hatt en del halsbetennelser, men.. f. eks. aldri røkt noensinne), Så har halsen blitt stiv og anstrengt igjen, men ikke fortsatt med feber og kur, og etter en 4-5 dager er alle symptomer vekk. Nå er jeg inne i en sånn "stiv" fase igjen, og da jeg svelger er det ikke smerter, men stivt, og jeg får liksom følelsen igjen av kusma-hals og får ikke "rensket" opp i svelg ved å svelge slik som vanlig. Jeg må liksom trykke hodet litt ned og ta tak for å få svelgt. Hva er dette? Jeg har vært gjennom en smertefri seperasjon, men vet ikke hvor lenge jeg blir boende i huset vårt og har noen tanker rundt dette uten at det plager meg. Skjønner du hvor jeg vil hen? At jeg lurer på om det er stress, underbevisstheten? En ting er i alle fall sikkert, jeg pleier ikke være slik! Har hatt en del problemer på jobb, kolleger som jeg som verneombud har måttet ordne med også, er det en faktor også? Har ikke hatt det bedre i mitt liv på lenge etter å ha lagt en del problem bak meg, så de fleste floker skulle være borte for over ett år siden. Dette ble hummer og kanari tenker jeg, men ett svar, ja det skulle jeg sannelig ønske at jeg fikk. Jobber i helsevesen med smittekilder rundt meg hele tiden. Årsaksammenheng? God sommer og takknemlig for svar. Hønemor.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32400-halsen-generellt-hva-er-dette-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Gjentatte infeksjoner med virus?? Stress kan kanskje være en mulighet, men ikke det første jeg ville tenke på. Allergi?? Jeg kan dessverre ikke gi deg noe skikkelig svar. Dersom dette kommer igjen og igjen og legen din ikke kommer videre, kunne kanskje en ØNH-lege komme lenger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32400-halsen-generellt-hva-er-dette-tro/#findComment-127026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Gjentatte infeksjoner med virus?? Stress kan kanskje være en mulighet, men ikke det første jeg ville tenke på. Allergi?? Jeg kan dessverre ikke gi deg noe skikkelig svar. Dersom dette kommer igjen og igjen og legen din ikke kommer videre, kunne kanskje en ØNH-lege komme lenger? Hei! Tusen takk, skal forsøke svare der du har satt spm tegn. Jeg hadde infeksjon i hals, var febril, men ikke fått beskjed om at det var virus. To forskjellige leger bare sa ved innsyn i hals at dette er streptokokker.. men det var det ikke.Ved prøve denne ene gang jeg fikk det til uten brekning. Jeg er veldig nysete for tiden, uten farge på noe, dvs det kommer ikke noe ut, bare mange nys uten noe mer. Jeg er bitte litt stiv i nakken, men halsen er nok stivest. Har ikke påvist allergi tidligere i mitt liv, og jeg har katt f.eks. Men nyser og nyser .. og har *ler* merkelig adferd for å få svelget. Jeg oppsøker nok lege dersom dette fortsetter, det er klart. Skal jeg være ærlig , er jeg sikkert litt engstelig for kjertler og lymfeknutre som hovner opp.. tenker skumle ting jeg tenker jeg. lateralen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32400-halsen-generellt-hva-er-dette-tro/#findComment-127067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Hei! Tusen takk, skal forsøke svare der du har satt spm tegn. Jeg hadde infeksjon i hals, var febril, men ikke fått beskjed om at det var virus. To forskjellige leger bare sa ved innsyn i hals at dette er streptokokker.. men det var det ikke.Ved prøve denne ene gang jeg fikk det til uten brekning. Jeg er veldig nysete for tiden, uten farge på noe, dvs det kommer ikke noe ut, bare mange nys uten noe mer. Jeg er bitte litt stiv i nakken, men halsen er nok stivest. Har ikke påvist allergi tidligere i mitt liv, og jeg har katt f.eks. Men nyser og nyser .. og har *ler* merkelig adferd for å få svelget. Jeg oppsøker nok lege dersom dette fortsetter, det er klart. Skal jeg være ærlig , er jeg sikkert litt engstelig for kjertler og lymfeknutre som hovner opp.. tenker skumle ting jeg tenker jeg. lateralen Jeg tenker nok ikke skumle ting, men med den nysingen så tenker jeg kanskje allergi? Men for å komme lenger er det nok legen din som må se på deg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32400-halsen-generellt-hva-er-dette-tro/#findComment-127311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.