erik28 Skrevet 30. juli 2001 Del Skrevet 30. juli 2001 Hei, Jeg har nylig vært på olafia klinikken i oslo og fått påvist chlamydia. Jeg hadde ingen symptomer jeg hadde lagt merke til, gikk dit for helst for å vite sikkert at jeg ikke hadde noe. Min seksuelle "aktivitet" begynte for bare 2.5 år siden ca, og jeg har kun hatt samleie med 2 forskjellige jenter, den siste var for 1 år siden. Det som rart er at begge partnerne jeg har hatt, sier de ikke har hatt påvist chlamydia. Jeg fikk faktisk oral sex av en jente for ca 1 mnd siden, hun er den eneste som jeg kan ha blitt smittet av forstår jeg, men det har jeg fått vite er veldig lite sannsynlig. Så det jeg lurer på nå er om jeg kan ha gått med chlamydia i en lengre periode, uten å ha vist det, og jeg har veldig engstelig for dette. Har forstått at dette kan gå ut over fruktbarheten. Er det grunn til å bekymre seg?Vurderer om jeg skal ta en test på sædkvaliteten! huff. I tillegg synes jeg det var rart at jeg bare fikk en "light" kur på 2 tabletter med Azithromysin, det må vel være mer sikkert med en 14 dagers kur? Det er jo ikke noen bivirkninger å bry seg om forstår jeg. Håper på svar. Mvh. Engselig gutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32410-chlamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Azitromycin blir værende svært lenge i kroppen. Dette skiller det fra mange andre antibiotika. Derfor virker en enkeltdose Azitromycin i mange dager og har like stor helbredelsesprosent som de andre kurene. Det er først og fremst kvinner som kan bli sterile av chlamydiainfeksjoner. Menn kan få betennelse i bitestiklene som kan skade sædtransporten, men de vil som regel ha merket hevelse og smerter i pungen. Denne tilstanden er også nokså sjelden. Imidlertid er det greitt å gjøre en sædundersøkelse dersom du bekymrer deg. Chlamydia kan også gi infeksjon i halsen og i endetarmen og smitte både ved oralsex og analsex. Jeg synes derfor du skal be den jenta du fikk oralsex av om å gå til lege for en en udnersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32410-chlamydia/#findComment-127031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik28 Skrevet 31. juli 2001 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2001 Azitromycin blir værende svært lenge i kroppen. Dette skiller det fra mange andre antibiotika. Derfor virker en enkeltdose Azitromycin i mange dager og har like stor helbredelsesprosent som de andre kurene. Det er først og fremst kvinner som kan bli sterile av chlamydiainfeksjoner. Menn kan få betennelse i bitestiklene som kan skade sædtransporten, men de vil som regel ha merket hevelse og smerter i pungen. Denne tilstanden er også nokså sjelden. Imidlertid er det greitt å gjøre en sædundersøkelse dersom du bekymrer deg. Chlamydia kan også gi infeksjon i halsen og i endetarmen og smitte både ved oralsex og analsex. Jeg synes derfor du skal be den jenta du fikk oralsex av om å gå til lege for en en udnersøkelse. Hei, takk for svar. Jeg kan tilføye at jeg idag var på olafiaklinikken en gang til hos en lege der. Det var Azitromax jeg fikk, er dette det samme som Azithromysin? Etter samtale og undersøkelse endte det med at hun ga meg en 8 dagers kur med ny antibiotika, tetracyclin. Har bedt den siste jenta å undersøke seg for chlamydia ja, men hun har ikke fått tatt prøve enda da legen ikke hennes ikke viste hvordan hun kunne ta prøve når hun pga kreft har måttet fjerne livmoren. Hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32410-chlamydia/#findComment-127060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Hei, takk for svar. Jeg kan tilføye at jeg idag var på olafiaklinikken en gang til hos en lege der. Det var Azitromax jeg fikk, er dette det samme som Azithromysin? Etter samtale og undersøkelse endte det med at hun ga meg en 8 dagers kur med ny antibiotika, tetracyclin. Har bedt den siste jenta å undersøke seg for chlamydia ja, men hun har ikke fått tatt prøve enda da legen ikke hennes ikke viste hvordan hun kunne ta prøve når hun pga kreft har måttet fjerne livmoren. Hilsen, Azitromax og azitromycin er det samme. Håper denne legen undersøker dette. Det er bare å ta prøve i bunnen av skjeden selv om livmorhalsen er borte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32410-chlamydia/#findComment-127332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.