Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg merket ved toalettbesøk at det var lyse blodstriper og litt slim i avføringen min! Merker ikke at jeg har noen hemorider, men kanskje litt kløe i endetarmen.Har ikke merket noe ellers på allmentilstanden heller. Jeg er engstelig, har jeg grunn til det ? Takknemlig for svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32442-blodstripe-i-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Blod i avføringen bør normalt undersøkes hos lege. Den vanligste årsaken er hemorhoider eller små rifter i slimhinnen. Men grunnen til at vi anbefaler legeundersøkelse er at det kan være første symptom på polypper, svulster eller betennelser i tarmen.kan man kanskje seg det an,

Gjest (Anonymous)

Blod i avføringen bør normalt undersøkes hos lege. Den vanligste årsaken er hemorhoider eller små rifter i slimhinnen. Men grunnen til at vi anbefaler legeundersøkelse er at det kan være første symptom på polypper, svulster eller betennelser i tarmen.kan man kanskje seg det an,

hvordan undersøker leger dette?

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

hvordan undersøker leger dette?

Vi ser opp i endetarmen med et hult rør med lys i enden (rectoskop). På forhånd må pasienten ha tømt seg med et lite klyster. Vi ser etter hemorhoider, rifter i slimhinnen, betennelsesforandringer i slimhinnen. polypper og svulster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...