Gå til innhold

personlighetsforstyrrelser, igjen, nhl

Anbefalte innlegg

Viser til mitt innlegg 28.7. under samme overskrift.

For å klargjøre litt : Ingen fagpersoner har uttalt seg om barnet. Familien oppfatter det som at han opptrer som en annen person noen ganger. Dette begynte nylig- og vi ble skremt.

Time er bestilt hos lege for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32473-personlighetsforstyrrelser-igjen-nhl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er ingen barnepsykiater, men jeg oppfatter likevel dette som uskyldig. At barn i perioder kan "spille" en rolle som en annen, har jeg oppfattet som ganske vanlig.

Avgjørende er om dette er et enkelt fenomen - da er det uskyldig, eller om barnet viser mange tegn på sykdom eller funksjonshemming/svikt - da kan det være noe alvorlig.

Jeg er ingen barnepsykiater, men jeg oppfatter likevel dette som uskyldig. At barn i perioder kan "spille" en rolle som en annen, har jeg oppfattet som ganske vanlig.

Avgjørende er om dette er et enkelt fenomen - da er det uskyldig, eller om barnet viser mange tegn på sykdom eller funksjonshemming/svikt - da kan det være noe alvorlig.

Tusen takk for svaret, nhl

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...