Gå til innhold

Hva skal jeg egentlig gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvor dette hører hjemme hen. Og jeg vet at jeg bør stole på meg selv. Men jeg håper at noen med erfaring vil gi meg et råd iforbindelse med dette fordi det er i ferd med å bli et problem for meg.

For dere som "kjenner" meg og det jeg har skrevet om min eks;

Han har en stund nå, sendt meg fine sms og oppført seg rimelig bra. Han sender sms morgen og kveld og ønsker god dag og god natt, at jeg må hilse ungene, at han savner oss og slike ting.

Jeg vet ikke helt hva som blir "riktig" å gjøre (vet at det ikke finnes noe fasitsvar). Jeg føler det blir galt uansett hva jeg gjør, at jeg må velge mellom uroligheter eller fred. Men jeg merker han begynner å komme litt vel nær nå. Jeg er redd jeg gir han falske forhåpninger også, og det har jeg også presisert overfor han at jeg er.

Jeg er særdeles usikker på motivet hans, og har spurt han rett ut om det. Det jeg får til svar er at det har gått opp for han hva han har mistet. Jeg vet ikke om dette er manipulering eller ikke.

Men jeg har gjort dette for å bevare fred, pga ungene. Jeg hater krangling. Og jeg er nødt til å forholde meg til han pga dem. Hvis jeg ikke gjør det, blir det lett ufred.

Håper at noen har noen kloke ord til meg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324783-hva-skal-jeg-egentlig-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fall for dette. Det er for stor risiko.

Vær profesjonell, forhold deg til ham som om han var en håndverker eller barnas trener eller noe sånt. Da mener jeg at du svarer (kaldt og høflig) på det som er saklig og angår f.eks. konkrete avtaler med ungene, men ikke noe annet. Han har ingen krav til å få vite noe særlig om livet deres.

Jeg vet ikke om jeg husker riktig, men hvis han har noen slags restriksjoner (besøksforbud el.l.) er det forferdelig dumt av deg å la ham få det minste inntrykk av at du er i ferd med å mykne.

Tenk hardt på alle de tingene som gjorde at du forlot ham. Jeg er sikker på at du har noen å velge blant.

Hvem som helst kan lyve om at de har forandret seg. Det er det mange som har bitre erfaringer fra.

Gjest sjokoladeplaten

Er i en lignende situasjon, sikkert bare ferskere (bruddet er ferskere). Han gir seg jo ikke. Han sender sms og kommer innom huset og rydder og fikser når jeg ikke er hjemme. Han gir meg dårlig samvittighet hele tiden (fordi han har det så fælt). Han kjøper blomster.

Jeg svarer bare på praktiske sms, aldri på "jeg savner deg"-smsene. tror det er en klok beslutning.

Ikke fall for dette. Det er for stor risiko.

Vær profesjonell, forhold deg til ham som om han var en håndverker eller barnas trener eller noe sånt. Da mener jeg at du svarer (kaldt og høflig) på det som er saklig og angår f.eks. konkrete avtaler med ungene, men ikke noe annet. Han har ingen krav til å få vite noe særlig om livet deres.

Jeg vet ikke om jeg husker riktig, men hvis han har noen slags restriksjoner (besøksforbud el.l.) er det forferdelig dumt av deg å la ham få det minste inntrykk av at du er i ferd med å mykne.

Tenk hardt på alle de tingene som gjorde at du forlot ham. Jeg er sikker på at du har noen å velge blant.

Hvem som helst kan lyve om at de har forandret seg. Det er det mange som har bitre erfaringer fra.

Jeg savner han ikke, det har blitt sjeldnere med tiden til hjelp. Det går sånn sett fremover, og jeg kan aldri tenke meg å gå tilbake til han mer, selv om han lokker med det ene og det andre (for ja, det gjør han, mange ting også). Jeg er veldig obs. Men det er dette som er problemet..

Jeg svarer aldri med at "jeg er glad i deg", "jeg savner deg" og slike ting. Svarer feks bare at "jeg skal hilse tilbake fra ungene", "vi har det bra" og slike ting.. og hvis det går dager mellom hver gang jeg svarer, så blir det "krig" av det også. Da får jeg den ene "grusomme" sms etter den andre.. Og det gir meg ufred, jeg blir urolig. Derfor finner jeg ut at så lenge jeg svarer en gang i blandt, så går det greit.

Feil blir det uansett hva jeg gjør.

Takk for svar ;o)

Annonse

Er i en lignende situasjon, sikkert bare ferskere (bruddet er ferskere). Han gir seg jo ikke. Han sender sms og kommer innom huset og rydder og fikser når jeg ikke er hjemme. Han gir meg dårlig samvittighet hele tiden (fordi han har det så fælt). Han kjøper blomster.

Jeg svarer bare på praktiske sms, aldri på "jeg savner deg"-smsene. tror det er en klok beslutning.

Han gjør sikkert alt han også, for å få deg tilbake?

Ikke lett.. men det blir bedre og fjernere, med tiden til hjelp. Det er iallefall sikkert ;o)

Jeg savner han ikke, det har blitt sjeldnere med tiden til hjelp. Det går sånn sett fremover, og jeg kan aldri tenke meg å gå tilbake til han mer, selv om han lokker med det ene og det andre (for ja, det gjør han, mange ting også). Jeg er veldig obs. Men det er dette som er problemet..

Jeg svarer aldri med at "jeg er glad i deg", "jeg savner deg" og slike ting. Svarer feks bare at "jeg skal hilse tilbake fra ungene", "vi har det bra" og slike ting.. og hvis det går dager mellom hver gang jeg svarer, så blir det "krig" av det også. Da får jeg den ene "grusomme" sms etter den andre.. Og det gir meg ufred, jeg blir urolig. Derfor finner jeg ut at så lenge jeg svarer en gang i blandt, så går det greit.

Takk for svar ;o)

Om han sender grusomme meldinger så kan du vurdere å melde ham til politiet? Evt. få hemmelig tlf-nr?

Det jeg mener med "grusomme", er at da skal han ta livet sitt, han har det fælt og bla bla bla.. Mao "synes synd på meg sjøl - meldinger".

De skal du bare se på som feilsendinger. Tenk på det som at du fremdeles står i mobilen hans som et nært familiemedlem, og at det er derfor du "tilfeldigvis" får dem. Men det er du jo ikke lenger, og du velger derfor å se bort fra dem. De er ikke ditt problem, det er bare noen som har sendt feil.

Vet at det ikke er lett, men man kan venne seg til så mangt.

Annonse

Takk for svar ;o)

Du skal, som laban sier, ikke svare på noe av det han sier, annet enn det som konkret omhandler praktiske ting rundt ungene.

Alle de kjipe meldingene lagrer du, og får tatt en backup av det når telefonminnet begynner å bli fullt. Spør i en sånn telesjappe hvordan det kan gjøres. Det kan hende du får bruk for det en gang.

Du skal, som laban sier, ikke svare på noe av det han sier, annet enn det som konkret omhandler praktiske ting rundt ungene.

Alle de kjipe meldingene lagrer du, og får tatt en backup av det når telefonminnet begynner å bli fullt. Spør i en sånn telesjappe hvordan det kan gjøres. Det kan hende du får bruk for det en gang.

Hm.. backup - blir det minnekort eller lignende?

Ellers lagrer jeg de groveste sms'er ja..

Jeg tenker at jeg skal prøve det, å la være å svare, og så får han heller bare sende så mange sms han vil for meg, uten at jeg skal la det forringe hverdagen på noen måte. Jeg vil nemlig ikke ha han så nært. Kansje gir han seg til slutt også?!

Takker for rådene deres, dessuten var det godt å få litt støtte på dette også ;o)

De skal du bare se på som feilsendinger. Tenk på det som at du fremdeles står i mobilen hans som et nært familiemedlem, og at det er derfor du "tilfeldigvis" får dem. Men det er du jo ikke lenger, og du velger derfor å se bort fra dem. De er ikke ditt problem, det er bare noen som har sendt feil.

Vet at det ikke er lett, men man kan venne seg til så mangt.

Satser på at jeg lar være å svare. Kan jo hende han gir opp til slutt også. dessuten bor han langt unna, så vi er jo trygge sånn sett.

Igjen, takk for hjelpen. Det var greit å få andre synspunkter/tanker enn de jeg hadde/"så" selv.

Hm.. backup - blir det minnekort eller lignende?

Ellers lagrer jeg de groveste sms'er ja..

Jeg tenker at jeg skal prøve det, å la være å svare, og så får han heller bare sende så mange sms han vil for meg, uten at jeg skal la det forringe hverdagen på noen måte. Jeg vil nemlig ikke ha han så nært. Kansje gir han seg til slutt også?!

Takker for rådene deres, dessuten var det godt å få litt støtte på dette også ;o)

Hvilken tlf har du? De fleste nye lagrer gammelt innhold (min lagrer også det som nylig er slettet faktisk) på pc'en når man synkroniserer.

Ellers bør du sjekke om din telefon har mulighet for å sperre mottak fra markerte nr. Jeg tror du hadde hatrt godt av å ikke få sms fra denne mannen nå i det heletatt nå.

Hvilken tlf har du? De fleste nye lagrer gammelt innhold (min lagrer også det som nylig er slettet faktisk) på pc'en når man synkroniserer.

Ellers bør du sjekke om din telefon har mulighet for å sperre mottak fra markerte nr. Jeg tror du hadde hatrt godt av å ikke få sms fra denne mannen nå i det heletatt nå.

Takk for tips! Jeg skal se nærmere på det.

Ønsker dere alle en fin dag ;o)

Jeg vil bare si til deg at jeg har tenkt på deg, og lurt på hvordan det går med dere. Går det greit?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...