Gå til innhold

På tide å legge inn årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt riktig, terapi kan være hardt. Men istede for å gå å bære på dette alene kan du nå få mulighet til å dele det med noen fra "utsiden" som har mer oversikt over din situasjon og som trolig ser "hele bildet".

Dessuten tror jeg det kan være nyttig å parkere ting hos sin behandler og vedkommendes kontor, for så å hente det opp neste gang du kommer dit. At du gradvis lesser av ryggsekken der inne, så å si.

''Dessuten tror jeg det kan være nyttig å parkere ting hos sin behandler og vedkommendes kontor, for så å hente det opp neste gang du kommer dit.''

Det høres smart ut. Akkurat som når man skiller arbeids og privatliv. Det kan kansje være en god løsning, for å kunne fungere i hverdagen samtidig som en går i terapi.

Men en må jo ikke glemme det man skal trene på, heller da. ;o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cilien

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Bookworm

3

• frosken

2

Skrevet

Som jeg skrev, så har jeg ikke noen annen forklaring på det.

Det var dette som fikk meg til å "forstå";

''samt hvorfor du mener det er mer slitsomt å gå i terapi enn å ha det slik du har det''

Beklager, men jeg har fortsatt ingen annen forklaring på det, enn at jeg må være dum som desverre ikke "så" det før og at jeg måtte ha det inn med tskje, øse eller enda større ting enn det kansje ;o(

Hei! Beklager hvis innlegget mitt så litt surt ut, altså. Jeg kjenner meg nemlig en del igjen selv;) Jeg trenger ogsp ofte øse, en stor en ;) Har gått i terapi i mange år, og ting går seint, Men vil bare si at du ikke må gi opp :)

Skrevet

Jeg vet.. skal skjerpe meg ;o) Det kommer nok av usikkerhet.. men husker du skrev noe klokt om det til en annen en gang, at det må komme fra hjertet ;o) Men samtidig _er_ jeg jo svært takknemlig, for det er betydningsfult for meg. Men akk ja, jeg forstår deg, blir nemlig littt oppgitt og sliten overfor meg sjøl noen ganger også ;o)

Du er nå den du er:-) Og jeg må le litt av/ og le litt sammen med deg:-) Bare pass på at du ikke overdriver, for det har du en tendens til. Jeg ønsker deg i hvert fall alt godt. Du har en veldig avvæpnende stil - det skal du ha :-)

Skrevet

Du er nå den du er:-) Og jeg må le litt av/ og le litt sammen med deg:-) Bare pass på at du ikke overdriver, for det har du en tendens til. Jeg ønsker deg i hvert fall alt godt. Du har en veldig avvæpnende stil - det skal du ha :-)

;o)

Skrevet

Hei! Beklager hvis innlegget mitt så litt surt ut, altså. Jeg kjenner meg nemlig en del igjen selv;) Jeg trenger ogsp ofte øse, en stor en ;) Har gått i terapi i mange år, og ting går seint, Men vil bare si at du ikke må gi opp :)

Jeg var jo ikke noe bedre selv, akkurat ;o)

Foreslår at vi bare legger det bak oss og prøver å ha en fin dag i dag ;o)

Skrevet

1. Når du stadig har behov for hjelp feks ved å spørre her, da vil du kunne få best hjelp i RL av en terapeut.

2. Slutt for alltid med å skrive slike ting i dine innnlegg: "Skriver ikke dette for å mase, det er mer tilleggsopplysninger (har iallefall ingen andre "baktanker")."

Jeg bare lurer på en ting.. om det dere prøver å fortelle meg, er at jeg er gal, unormal.. har jo fått kommentarer på det tidligere også.. jeg har lurt på det lenge.. innbilt meg det.. trodd det.. faktisk var det det mitt aller første innlegg her inne handlet om. Blir veldig glad om du vil av/bekrefte dette.

Skrevet

Jeg bare lurer på en ting.. om det dere prøver å fortelle meg, er at jeg er gal, unormal.. har jo fått kommentarer på det tidligere også.. jeg har lurt på det lenge.. innbilt meg det.. trodd det.. faktisk var det det mitt aller første innlegg her inne handlet om. Blir veldig glad om du vil av/bekrefte dette.

Du er jo ikke unormal på noen som helst måte, kjære deg. Du har en psykisk sykdom og det kan du ikke noe for selv.

Er jeg unormal som stort sett ligger på sofaen hele dagen, fordi jeg har altfor vondt i kroppen til å bevege meg?

Skrevet

Du er jo ikke unormal på noen som helst måte, kjære deg. Du har en psykisk sykdom og det kan du ikke noe for selv.

Er jeg unormal som stort sett ligger på sofaen hele dagen, fordi jeg har altfor vondt i kroppen til å bevege meg?

Hva legger du i normal og unormal?

Skrevet

Hva legger du i normal og unormal?

Ja, det var den definisjonen ja. Jeg tenkte på det akkurat i det jeg postet innlegget at dette ble feil.

Men det jeg ville fram til er at j31 bruker "mener dere jeg er unormal" i en selvbebreidende betydning, at det er hun selv som er skyld i dette og at det bare er hun som må "ta seg i nakken å oppføre seg som vanlig". Jeg ville poengtere at hun er syk, på samme måte som meg. Hun har en psykisk sykdom som gjør at hun ikke kan fungere som hun ønsker, min sykdom er fysisk - og jeg kan ikke tenke meg at j31 vil bebreide MEG for at jeg bruker hverdagene mine på den måten jeg gjør.

Unormale er vi vel forsåvidt da begge tom, iom vi kanskje ligger utenfor normen av hva personer på vår alder normalt sett skal kunne klare - men verken j31 eller jeg kan noe for den tilstanden vi har.

Skrevet

Det handler nok ikke om å være normal eller unormal, men om å ikke hoppe av og på ettersom stemningen svinger hit eller dit.

Prøv å tenke på det som en medisinkur. Har du en tabelettkur som går over fire uker, skal du ikke slutte etter to uker selv om de akutte symtomene på sykdom er borte. Da risikerer du at sykdommen blusser opp igjen, og varer lenger. Sånn er det med annen type behandling også.

Og tenk for all del ikke på at du bruker noens plass. Du har stått i kø, og nå er det din tur. Det er nok av mekanismer som luker ut de som ikke har noen grunn til å stå i køen. Stol på dem.

Skrevet

Neida, dere har rett i det dere skriver.. og det var en fin skissering fra laban om å se på det som en tablettkur. Men jeg tenkte på tankegangen og ikke selve funksjonen - at det er den/tankegangen som avviker fra det som er normalt..

Skrevet

Det handler nok ikke om å være normal eller unormal, men om å ikke hoppe av og på ettersom stemningen svinger hit eller dit.

Prøv å tenke på det som en medisinkur. Har du en tabelettkur som går over fire uker, skal du ikke slutte etter to uker selv om de akutte symtomene på sykdom er borte. Da risikerer du at sykdommen blusser opp igjen, og varer lenger. Sånn er det med annen type behandling også.

Og tenk for all del ikke på at du bruker noens plass. Du har stått i kø, og nå er det din tur. Det er nok av mekanismer som luker ut de som ikke har noen grunn til å stå i køen. Stol på dem.

Det var en fin skissering av svarene jeg har fått i denne tråden. Takk skal du ha :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...