Gå til innhold

Warszawa


Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Jeg reiser til Warszawa ganske så snart. Er det noen som vil dele erfaringer?

Vi vil gjerne både få med oss kultur, shopping og ikke minst mat.

Etter som jeg forstod var hotellet ganske sentralt, det er ikke jeg som har booket turen så jeg har ikke helt oversikten.

Er det noe spesielt som er rimeligere der enn hjemme? Jeg ønsker også svært gjerne og få med meg litt historie fra WW2. Er det noen museum du kan anbefale da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Om du står med stasjonen på din høyre side, og kjøpesenteret på venstre - og ser rett frem gjennom parken, så ligger en gate med masse superbillige skobutikker rett frem der :)

Jeg hadde bare halvannen time der, så jeg brukte tiden i den gaten ;)

Gå rett frem, over veien, langs parken, under gjennomgangen og svakt til venstre når du kommer opp - ca fem minutter.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Om du står med stasjonen på din høyre side, og kjøpesenteret på venstre - og ser rett frem gjennom parken, så ligger en gate med masse superbillige skobutikker rett frem der :)

Jeg hadde bare halvannen time der, så jeg brukte tiden i den gaten ;)

Gå rett frem, over veien, langs parken, under gjennomgangen og svakt til venstre når du kommer opp - ca fem minutter.

Lykke til :)

Me like sko!

Tusen takk for tips. Skal notere det ned slik at jeg finner frem. Jeg regner med at lillesøster blir meget glad for billige skobutikker også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235729275' post='4100204]

Me like sko!

Tusen takk for tips. Skal notere det ned slik at jeg finner frem. Jeg regner med at lillesøster blir meget glad for billige skobutikker også ;o)

Du.. jeg bare lurer. Var det du som skulle (og har vært i) til Egypt? Isåfall, hvordan hadde du det der?

Jeg kom bare til å tenke på det da jeg så denne tråden. Håper jeg ikke tar feil ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du.. jeg bare lurer. Var det du som skulle (og har vært i) til Egypt? Isåfall, hvordan hadde du det der?

Jeg kom bare til å tenke på det da jeg så denne tråden. Håper jeg ikke tar feil ;o)

Jeg var i Egypt i desember ja, så du husker rett :o)

Jeg hadde det helt topp! Jeg har reist litt før, men dette var bare luksusferie. Vi bodde på stort hotell og vi fikk alt vi lystet. Så vi storkoste oss hele tiden. Nå var vi mest ute etter avslapping, bading, snorkling, gode måltider, tid sammen. Alt dette fikk vi. Vi var på noen utflukter også.

To vennepar av oss reise uavhengig av hverandre til Egypt nå, og alle var fornøyde. Nå var alle vi i Hurghada og Makadi Bay, så hvordan Sharm el Sheik er, det vet jeg ikke.

Jeg synes fikk fikk mye for pengene. Det var så mange restauranter på hotellområdet at vi ikke gikk lei på noen som helst måte. Rent og pent var det også.

I gamlebyen fikk vi innblikk i kulturen også, spennende.

Ørken og beduiner var en flott opplevelse.

Ja, som du sikkert har forstått, vi drar gjerne tilbake :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235729900' post='4100217]

Jeg var i Egypt i desember ja, så du husker rett :o)

Jeg hadde det helt topp! Jeg har reist litt før, men dette var bare luksusferie. Vi bodde på stort hotell og vi fikk alt vi lystet. Så vi storkoste oss hele tiden. Nå var vi mest ute etter avslapping, bading, snorkling, gode måltider, tid sammen. Alt dette fikk vi. Vi var på noen utflukter også.

To vennepar av oss reise uavhengig av hverandre til Egypt nå, og alle var fornøyde. Nå var alle vi i Hurghada og Makadi Bay, så hvordan Sharm el Sheik er, det vet jeg ikke.

Jeg synes fikk fikk mye for pengene. Det var så mange restauranter på hotellområdet at vi ikke gikk lei på noen som helst måte. Rent og pent var det også.

I gamlebyen fikk vi innblikk i kulturen også, spennende.

Ørken og beduiner var en flott opplevelse.

Ja, som du sikkert har forstått, vi drar gjerne tilbake :o)

Det var hyggelig å høre! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235730317' post='4100224]

:o)

Det var virkelig en vitamininnsprøytning som vi trengte alle mann.

God tur til Warszava ;o) Håper det blir en flott tur ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

God tur til Warszava ;o) Håper det blir en flott tur ;o)

Takk. Egentlig gruer jeg meg litt, for jeg er så sliten. Men, jeg skal tilbringe tid sammen med lillesøster på 13, så det blir nok moro og kjekt. Jeg og mamma får også tid sammen. Jeg må bare prøve og fokusere på de kjekke tingene, og ikke gå i dvale slik jeg helst vil om dagen.

Jeg får heller sove når jeg kommer hjem ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235730617' post='4100232]

Takk. Egentlig gruer jeg meg litt, for jeg er så sliten. Men, jeg skal tilbringe tid sammen med lillesøster på 13, så det blir nok moro og kjekt. Jeg og mamma får også tid sammen. Jeg må bare prøve og fokusere på de kjekke tingene, og ikke gå i dvale slik jeg helst vil om dagen.

Jeg får heller sove når jeg kommer hjem ;o)

Tror du ikke at dette også kan bli en vitamininnsprøytning? Bare å gjøre noe hyggelig kan gi deg krefter vet du :o)

Jeg håper iallefall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Tror du ikke at dette også kan bli en vitamininnsprøytning? Bare å gjøre noe hyggelig kan gi deg krefter vet du :o)

Jeg håper iallefall det.

Jo, det er godt mulig. Jeg er bare så trøtt og sårbar om dagen, så jeg har egentlig ikke lyst til å forholde meg til andre mennesker.

Jeg er ganske sikker på at jeg får en topp tur, jeg må bare få pakket og ordnet og kommet meg avgårde. Jeg og lillesøster skal shoppe sko, så skal vi spise kake etterpå. Vi deler alltid kakestykkene slik at vi får smake på flest mulig :o) Så skal vi rusle rundt og nyte inntrykkene.

Jo, det blir bra dette her :o)

(jeg er fæl til å krisemaksimere på forhånd, men når det kommer til stykket er jeg ferdig med det og bare koser meg)

God helg forresten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235729275' post='4100204]

Me like sko!

Tusen takk for tips. Skal notere det ned slik at jeg finner frem. Jeg regner med at lillesøster blir meget glad for billige skobutikker også ;o)

Jeg kjøpte to par støvletter, et par sko til meg, og et til Billa for under 70 euro - det er billig :)

Skal se om jeg kan klare å fremskaffe navnet på gaten i tilfelle det var dårlig forklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235731011' post='4100242]

Jo, det er godt mulig. Jeg er bare så trøtt og sårbar om dagen, så jeg har egentlig ikke lyst til å forholde meg til andre mennesker.

Jeg er ganske sikker på at jeg får en topp tur, jeg må bare få pakket og ordnet og kommet meg avgårde. Jeg og lillesøster skal shoppe sko, så skal vi spise kake etterpå. Vi deler alltid kakestykkene slik at vi får smake på flest mulig :o) Så skal vi rusle rundt og nyte inntrykkene.

Jo, det blir bra dette her :o)

(jeg er fæl til å krisemaksimere på forhånd, men når det kommer til stykket er jeg ferdig med det og bare koser meg)

God helg forresten :o)

''jeg er fæl til å krisemaksimere på forhånd, men når det kommer til stykket er jeg ferdig med det og bare koser meg)''

He,he, dette blir nok bra til slutt, skal du se ;o)

Glemte å spørre deg om du var i Luxor.. og om du var på båttur på Nilen og på "bananøya", besøkte Dronningenes dal (og fikk se en ekte mumie) osv.?

Ja, man får masse for pengene der, luxus man bare kan nyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''jeg er fæl til å krisemaksimere på forhånd, men når det kommer til stykket er jeg ferdig med det og bare koser meg)''

He,he, dette blir nok bra til slutt, skal du se ;o)

Glemte å spørre deg om du var i Luxor.. og om du var på båttur på Nilen og på "bananøya", besøkte Dronningenes dal (og fikk se en ekte mumie) osv.?

Ja, man får masse for pengene der, luxus man bare kan nyte.

God helg til deg også, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg kjøpte to par støvletter, et par sko til meg, og et til Billa for under 70 euro - det er billig :)

Skal se om jeg kan klare å fremskaffe navnet på gaten i tilfelle det var dårlig forklart...

Det hadde vært supert om du kunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''jeg er fæl til å krisemaksimere på forhånd, men når det kommer til stykket er jeg ferdig med det og bare koser meg)''

He,he, dette blir nok bra til slutt, skal du se ;o)

Glemte å spørre deg om du var i Luxor.. og om du var på båttur på Nilen og på "bananøya", besøkte Dronningenes dal (og fikk se en ekte mumie) osv.?

Ja, man får masse for pengene der, luxus man bare kan nyte.

Nei jeg gjorde ikke de tingene. Vi skal tilbake og gjøre det, men helsa mi tilsa at vi ikke kunne denne gangen. Nå er jeg bestemt på at før eller senere på jeg ha bedre perioder, og da skal vi oppleve mye mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235771402' post='4100786]

Nei jeg gjorde ikke de tingene. Vi skal tilbake og gjøre det, men helsa mi tilsa at vi ikke kunne denne gangen. Nå er jeg bestemt på at før eller senere på jeg ha bedre perioder, og da skal vi oppleve mye mye mer!

Beklager, det tenkte jeg ikke på..

Men det er iallefall bra at du hadde det fint likevel ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Beklager, det tenkte jeg ikke på..

Men det er iallefall bra at du hadde det fint likevel ;o)

Nei men det skal du ikke gå rundt og tenke på :o)

Vi har lært oss det at vi legger opp ting slik at vi koser oss, og ikke fokuserer så mye på hva vi ikke kan få til. Så gjør vi mer ut av ting når formen er mer på lag med meg :o)

Jeg sikler forøvrig på ny ferietur og har så smått begynt å spare. Vi får se, pengene flyr fort så det blir langt frem i tid. Halve moroa er jo å drømme litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235864043' post='4101718]

Nei men det skal du ikke gå rundt og tenke på :o)

Vi har lært oss det at vi legger opp ting slik at vi koser oss, og ikke fokuserer så mye på hva vi ikke kan få til. Så gjør vi mer ut av ting når formen er mer på lag med meg :o)

Jeg sikler forøvrig på ny ferietur og har så smått begynt å spare. Vi får se, pengene flyr fort så det blir langt frem i tid. Halve moroa er jo å drømme litt.

:o) Det er en flott innstilling dere har ;o)

Har dere tenkt på hvor dere har lyst til å reise neste gang?

Hvis du vil ha tips, kan du lese dette (hvis ikke kan du bare se bort fra det).

Vil anbefale deg Marmaris i Tyrkia (men ikke i skoleferien pga varmen). Der er det fint. En herlig strandpromenade og strand i byen. Det er ikke så billig som i Egypt, men heller ikke langt i fra.

Midt i byen ligger det et herlig Aqualand (badeland). Vi fikk gratis inngang mot at vi spiste på restauranten deres. Vi ble også hentet i taxi og bringt tilbake til hotellet - helt gratis! ;o)

Mye fint å kjøpe der også.. vesker, sko, klær, gull.. (Gullet er mye billigere enn her hjemme).

Og maten var god. God service. De har ikke lov til å presse/dra turistene inn på restaurantene lenger, og det var godt å slippe.

Utflukter var det nok av. Båtturer, jeepsafari (det var kult), dykking, vannsport, båttur til Hellas osv osv. Perfekt for en familieferie.

Hotellet var knallbra, vi var to venninner som reiste med to barn hver, og vi delte en treroms leilighet. Ren skjært luksushotell ift der jeg har vært før. Utearealene var perfekte og veldig hyggelig stemning og med aktiviteter i bassenget på dagtid (samt et rolig basseng på andre siden av hotellet) for både store og små. På kveldstid var det shov for spesielt barna.

For dette betalte vi tilsammen 25000,- (12500,- for en voksen og to barn) for to uker i skoleferien.

Vi har aldri hatt en så flott ferie før. Fikk mye for pengene (En 'kjendis' her fra Norge (nrk) var der samtidig med oss, og det var jo litt stas for ungene også *s*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

:o) Det er en flott innstilling dere har ;o)

Har dere tenkt på hvor dere har lyst til å reise neste gang?

Hvis du vil ha tips, kan du lese dette (hvis ikke kan du bare se bort fra det).

Vil anbefale deg Marmaris i Tyrkia (men ikke i skoleferien pga varmen). Der er det fint. En herlig strandpromenade og strand i byen. Det er ikke så billig som i Egypt, men heller ikke langt i fra.

Midt i byen ligger det et herlig Aqualand (badeland). Vi fikk gratis inngang mot at vi spiste på restauranten deres. Vi ble også hentet i taxi og bringt tilbake til hotellet - helt gratis! ;o)

Mye fint å kjøpe der også.. vesker, sko, klær, gull.. (Gullet er mye billigere enn her hjemme).

Og maten var god. God service. De har ikke lov til å presse/dra turistene inn på restaurantene lenger, og det var godt å slippe.

Utflukter var det nok av. Båtturer, jeepsafari (det var kult), dykking, vannsport, båttur til Hellas osv osv. Perfekt for en familieferie.

Hotellet var knallbra, vi var to venninner som reiste med to barn hver, og vi delte en treroms leilighet. Ren skjært luksushotell ift der jeg har vært før. Utearealene var perfekte og veldig hyggelig stemning og med aktiviteter i bassenget på dagtid (samt et rolig basseng på andre siden av hotellet) for både store og små. På kveldstid var det shov for spesielt barna.

For dette betalte vi tilsammen 25000,- (12500,- for en voksen og to barn) for to uker i skoleferien.

Vi har aldri hatt en så flott ferie før. Fikk mye for pengene (En 'kjendis' her fra Norge (nrk) var der samtidig med oss, og det var jo litt stas for ungene også *s*).

Å, det hørtes flott ut!

Jeg har lyst til Thailand, men pga den lange flyreisen er sambo litt småskeptisk til å ta meg med ;o)

Tyrkia står også på lista over plasser vi har lyst.

Når vi reiser med guttungen er jo akkurat slike ferie du beskrev, det vi er ute etter.

Nå må jeg bli ivrigere på å spare tror jeg, men jeg er ikke så veldig flink ;o) Nå går det nok endel penger i Polen kjenner jeg meg selv rett ;o)

Takk for fint reisebrev, det skal jeg ta med meg videre dersom Tyrkia blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...