Gå til innhold

Skal til legen,men...(til legen)

Anbefalte innlegg

Jeg skulle vært til legen lenge nå, og nå må jeg bare dra snart.

MEN, så er det denne hersens fastlegeordninga...

Jeg hadde omsider funnet en lege jeg var godt fornøyd med, og han vil jeg gjerne fortsette å ha. Fastlegen jeg er tildelt holder til på et annet legekontor, og har et navn jeg ikke klarer å uttale en gang. Jeg orker rett og slett ikke bestille time en plass jeg ikke vet hvor er... Derfor har det bare blitt utsatt gang på gang nå, lenge.

Hva gjør jeg? Jeg orker ikke ringe bare for å få spørsml om HVEM fastlegen er, og om jeg ikke vet, må jeg ringe til den og den for å finne ut det, for så å ringe enda mer for å kanskje få en time om tre uker. Er legevakta et alternativ?

(Jeg har fire unger som jeg ikke har spesielt lyst til å dra med meg (nok en grunn til å ikke bestille time...)

Hvor skal jeg forresten henvende meg for å få den legen jeg kjenner og har brukt tidligere? Huffameg, for et styr...eller er det jeg som ikke skjønner noe som helst? (Og hvorfor har samboeren fått en helt annen lege på et annet legesenter?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32488-skal-til-legenmentil-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Du kan ringe trygdekontoret og spørre hvilke leger som har ledig plass på listene sine. Dersom den legen du likte har ledig plass, så fyller du bare ut et bytteskjema, og så har du denne legen.

Dersom du har lyst å bruke samme lege som samboeren din, så kan du bytte til denne legen selv om listene hans skulle være fulle.

Med alle disse sentrene bor du kanskje i Oslo? I Oslo er det mange leger som har ledig plass på listene. fastlegekontoret i Oslo har laget en oversikt over legene som er med i ordningen og om de har ledig plass, og også flytteskjema tilgjengelig på nettet.

http://www.trygdeetaten.no/fastlege/oslo/index.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...