kramer Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Jeg vet ikke om dette er rett forum for mitt problem, men jeg prøver likevel: Saken er den at jeg i forbindelse med alkoholinntak ofte får det over meg at jeg lukter forferdelig ille. Da mener jeg ikke dårlig ånde eller svettelukt, men en slik (kropps?)lukt som forpester omgivelsene over store avstander t.o.m. i friluft. Jeg hører folk snakke om dette, og jeg ser reaksjoner. Men når jeg tar dette opp med noen bare ler de og avfeier det som innbildning (mine kamerater begynner antakelig å bli lei av dette maset). Egentlig tror jeg også selv at dette er en form for tvangstanker. Dette fordi JEG aldri har møtt noen som virkelig stinker så ille som det jeg innbiller meg, fordi jeg hører disse samtalene unaturlig klart (jeg har egentlig ganske dårlig hørsel) og fordi jeg alltid får dette avkreftet når jeg spør. Likevel er dette forferdelig plagsomt - jeg klarer ikke å legge disse tankene bort, og det ødelegger hele det sosiale samværet. Det er spesielt i sammenhenger der det drikkes alkohol over flere dager (ferieturer o.l.) at dette oppstår. Jeg bør vel legge til at jeg har vanlig hygiene og at disse seansene gjerne kan starte like etter at jeg har dusjet og stelt meg. Videre at jeg er 25 år og i min beste "festalder" slik at det å bli avholdsmann er en fjern tanke, selv om jeg reagerer over gjennomsnittlig på alkohol også på andre måter. Jeg har ellers problemer med selvbildet, lettere angst og nedstemthet/depresjoner også i edru tilstand. Det jeg altså lurer på er om det virkelig finnes slike "stinkadorer" som jeg føler meg som, eventuelt om det er noen som har hørt om lignende tvangstanker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32490-luktproblemer-eller-alkoholproblemer-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Dette er nok et psykisk problem som dukker opp når du drikker alkohol. Jeg tror du ligger ganske nær grensen til psykisk sykdom. Når du drikker mye, reduseres forsvaret og den friske delen av din personlighet. Den ikke like friske delen blir mer fremtredende. Om det er tvangstanker eller en form for paranoia, er vanskelig å si. Uansett bør du redusere alkoholforbruket ditt drastisk. Akkurat DU er en som ikke tåler særlig drikking. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32490-luktproblemer-eller-alkoholproblemer-eller/#findComment-127353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.