Gå til innhold

Vondt i mage/rygg-til legen

Anbefalte innlegg

Jeg har vondt i mellomgulvet og det kjennes ut som det stråler bak til ryggen/nyrene. Jeg lurer på hva dette kan være, da jeg har hatt det flere ganger.Jeg er 22år. kan ikke huske å ha hatt dette da jeg brukte p-piller som jeg nå sluttet med for 1,5år siden. Jeg tenker da på ting som magesår, nyrekolikk el.l. Og hva gjør jeg for at legen min skal sjekke "alle" muligheter? Jeg har tatt det opp flere ganger, men det blir aldri sjekket. Dette hender noen ganger i mnd, til opptil flere ganger i uken. Som regel er det om kvelden og natten igjennom. Sjeldent på dagtid.Det varer ofte 5-6timer.Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32491-vondt-i-magerygg-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det at det opptrer periodevis gjør at man tenker på muligheten for kolikksmerter på grunn av luft i tarm. Har du spurt om å få gjort ultralydunbdersøkelse av magen? Da kan man se gallestein og nyrestein og bukspyttkjertel. For å undersøke magesekken er det nødvendig med gastroskopi (se ned i magesekken med et bøyelig rør). Dersom du har tatt disse undersøkelsene og blodprøver, skulle du være godt nok undersøkt. kanskje legen din mener at disse undersøkelsene ikke er nødvendig. Det kan han kanskje ha rett i, men da kan du be han forklare deg hvorfor han mener det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...