Gå til innhold

psykiatri i samfunnsdebatten

Anbefalte innlegg

Gjest BorderlineInrecovery
Skrevet

http://www.aftenposten.no/meninger/article2951950.ece

Jeg synes denne artikkelen setter fingeren på noe veldig viktig.

Jeg tror også jeg har litt islamofobi. Jeg har alleredet forsøkt mengder med eksponeringsterapi men sliter enda sterkt og er redd den er uhelbredelig.

Nå var jeg litt flåsete men det hadde vært artig å hørt NHD sin mening. Artikkelen er god.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes artikkelen er knakende god. Jeg deler alle synspunkter i den.

Det har lenge vært en kjent hersketeknikk i norsk debatt å bruke både fobi og grums om meninger som ikke er til enhver tid politisk korrekte. Mest effektive har homofilibevegelsen brukt denne debattform..

Senest for et par dager siden så en den også her på DOL.

Skrevet

Er enig i mye av det artikkelen sier, men syns også det er viktig å påpeke at når det gjelder debatter om Islam, så er det ikke ut i fra et universelt standpunkt vi kan snakke om demokratiske verdier, og ytringsfrihet, det er ut i fra kun vårt standpunkt.

Men jeg er ærlig nok til å mene at det er det beste...

Skrevet

Det har lenge vært en kjent hersketeknikk i norsk debatt å bruke både fobi og grums om meninger som ikke er til enhver tid politisk korrekte. Mest effektive har homofilibevegelsen brukt denne debattform..

''Senest for et par dager siden så en den også her på DOL.''

Hvilken tråd sikter du til...?

*nysjerrig*

Skrevet

Artig poeng det der. Jeg irriterer meg ofte når folk sier bruker kliniske diagnoser som fobi, depresjon, angst mm. for å illustrere problemstillinger eller utfordringer fra dagliglivet. Dette er sykdommer og vi sier ikke at vi har lungekreft selv om vi har litt dårlig kondis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...