Gjest Anna anna anna anna Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Hva betyr det? Tok en test og skåret litt høyt på dette. Så slo jeg det opp, og jeg er såvisst ikke det! Jeg nyter ikke å bli ydmyket? Hva betyr det i psykologisk sammenheng? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Man snakker ofte om masochisme i seksuell sammenheng. Hvis du f.eks liker at mannen tar kommando og forteller deg hva du skal gjøre i sengen så kan du ha masochistiske trekk. Det trenger ikke være mer enn det. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Det er ikke bare at man nyter å bli ydmyket, kan gå på at man liker at noen påfører en smerte, også. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Man snakker ofte om masochisme i seksuell sammenheng. Hvis du f.eks liker at mannen tar kommando og forteller deg hva du skal gjøre i sengen så kan du ha masochistiske trekk. Det trenger ikke være mer enn det. Jeg mener du tar feil. Du snakker om dominans og undertrykkelse. Om man liker å bli bestemt over, så er man "submissive", ikke masochistisk. Masochistisk betyr vel i hovedsak at man liker å motta smerte. 0 Siter
Gjest Anna anna anna anna Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Man snakker ofte om masochisme i seksuell sammenheng. Hvis du f.eks liker at mannen tar kommando og forteller deg hva du skal gjøre i sengen så kan du ha masochistiske trekk. Det trenger ikke være mer enn det. Jeg liker ikke det, jeg liker gjensidig nytelse, der begge "samarbeider", om noen forsøker klaps eller noe sånn, er det turn of for meg.... ihvertfall frem til nå. Kanskje er det noe jeg ikke vet om meg selv! *lol* 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Jeg mener du tar feil. Du snakker om dominans og undertrykkelse. Om man liker å bli bestemt over, så er man "submissive", ikke masochistisk. Masochistisk betyr vel i hovedsak at man liker å motta smerte. Masochisme er et vidt begrep. Er du ordentlig masochistisk så tenner du på ydmykelse og å motta smerte ja. Men liker man å bli kommandert mener jeg at dette også går under begrepet masochisme. http://www.sexologi.com/pages/SEXLEX/M/masochisme.html "Den seksuelle masochisten tenner på å bli ydmyket, pisket, eller kommandert." 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Jeg liker ikke det, jeg liker gjensidig nytelse, der begge "samarbeider", om noen forsøker klaps eller noe sånn, er det turn of for meg.... ihvertfall frem til nå. Kanskje er det noe jeg ikke vet om meg selv! *lol* Da var kanskje den testen du tok ikke helt god :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Masochistisk = som føler trang til/liker å bli undertrykket http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=masochisme&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j 0 Siter
Gjest Anna anna anna anna Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Da var kanskje den testen du tok ikke helt god :-) Fant ut av det. At jeg setter andre sine behov foran mine. Det kan jeg i og for seg gjøre, dersom det ikke er viktig for meg. Så den kan jeg gå med på. Derimot gjør jeg ikke det dersom det er noe som er viktig for meg. Det er ikke alt man trenger å hevde seg for. :-) 0 Siter
Gjest Anna anna anna anna Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Masochistisk = som føler trang til/liker å bli undertrykket http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=masochisme&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Nettopp det trodde jeg det var. Og det passer ikke. Men, når det gjelder å la andre gå foran meg, da stemmer det forsåvidt. :-) Fint å bli klar over dette trekket da. 0 Siter
marlenexxx27 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Du må ikke tro på alt som kommer frem i sånne tester! 0 Siter
Gjest Anna anna anna anna Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Du må ikke tro på alt som kommer frem i sånne tester! Driver og leser på det nå, og mye stemmer, dessverre og heldigvis... Poenget er å snu det til noe godt. Dra ut det gode i det. Ja, jeg tror faktisk på kjærlighet og godhet, så mye at jeg lar egne behov komme i bakgrunnen. Faren er jo at livet blir litt vanskeligere da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.