Gå til innhold

NHD: Lamictal + AD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være en idè å spørre om en liten utprøving av Cipralex eller en annen(ikke-vektøkende)AD-medisin?

Går på Lamictal og Lithionit, men det funker ikke sånn det burde - speilene er innenfor ref.område.(sånn ca.)

Har du forslag til hva jeg kan undersøke nærmere?

Er det noen AD som er å foretrekke foran andre?(og ja, så den derre vektøkningstråden din..nei, vekt er ikke _alt_ som betyr noe- etter medisinstart og dobling vekta---DA betyr den bivirkninga ganske mye!)

Er det noen antipsykotika som har virkning på det depressive? i kombinasjon med andre meds?

Synes jeg skal/må prøve flere muligheter - er ingen som vil/tør at jeg slutter med medsa..(de medisinene jeg går på nå har drept oppturene & satt meg fast i den dype, mørke brønnen)

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Cipralex eller Wellbutrin kan være gode valg. Wellbutrin er best om en kun ser på vekt.

Skrevet

Cipralex eller Wellbutrin kan være gode valg. Wellbutrin er best om en kun ser på vekt.

Tusen takk for svar!!

Wellbutrin: ''Felleskatalog''det står ''..betydelig grad av selvmordstanker før behandlingsoppstart, har større risiko for selvmordstanker...

og bør monitoreres nøye under behandling.''

Vil dette egentlig da si at jeg riskikerer å bli innlagt på nytt for å endre medisin? (de vil jo ha meg innlagt for det meste når jeg endrer medisiner - ikke dosene nødvendigvis, men selve medsa)

''begge felleskatalogene''

står det noe om spiseforstyrrelser...at en ikke skal bruke den... men skal ikke jeg få bruke/prøve denne medisinen som _kan_ være bra og virkningsfull for meg pga. dette???

hmm.. likte noen av bivirkningene da ;-)

Cipralex ble jeg høy/manisk på sist(etter økning av litiumen), men det kan jo hende det å gå på en lavere dose på den kan minske risikoen for en ny "heisatur" (stod jo på 20mg)?

(nei, gav deg ikke denne infoen i 1.innlegg men er jo ikke avgjørende da)

Jeg får høre hva de sier på onsdag-- ønska bare å forberede meg litt - er mulig jeg skal få prate med den ansvarlige for medisinene da, så er greit å kunne komme med forslag/alternativer..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...