Gå til innhold

Dystymi og BP2

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss
Skrevet

Ble litt nysgjerrig nå jeg, da jeg så at FGT stilte spørsmålet om at dystymi nå kan kalles Bipolar 2.

Stemmer det?

Fortsetter under...

Gjest xbellax
Skrevet

Dystemi har jo ingen hypomane episoder i det hele tatt, så jeg ser ikke helt hvordan det er mulig. Riktignok har ikke bp2

"fulle" hypomane episoder men dystemi er jo en jevn lettere depresjon, altså en "ren" depresjon.

Gjest dystym
Skrevet

Nei, det er to forskjellige ting

(Jeg tror FGT bare misforsto Psykojentas kommentar om at de i 07 endret hennes diagnose, og trodde den betydde at de endret navnet på diagnosen.)

Gjest Villniss
Skrevet

Dystemi har jo ingen hypomane episoder i det hele tatt, så jeg ser ikke helt hvordan det er mulig. Riktignok har ikke bp2

"fulle" hypomane episoder men dystemi er jo en jevn lettere depresjon, altså en "ren" depresjon.

Ok, takk for svar, begge to!

Skrevet

Nei, det er to forskjellige ting

(Jeg tror FGT bare misforsto Psykojentas kommentar om at de i 07 endret hennes diagnose, og trodde den betydde at de endret navnet på diagnosen.)

Ja riktig, det var det jeg trodde, men det er jo en vesentlig forskjell der

Skrevet

Ja rigtig, men så har jeg forstått også, at i tillegg til dystymi, kan en få en alvorligere depresjon oppå dette, en dobbeldepresjon.

Annonse

Gjest xbellax
Skrevet

"Riktignok har ikke bp2 "fulle" hypomane episoder"skriver jeg, men mener selvsagt -maniske- episoder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...