Gjest Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Hva er det som gjør at absolutte regler er så bra? Det er bra i oppdragelsen av barn, og setter man absolutte krav/regler til seg selv, er det veldig oppbyggende når man klarer det. Fra et psykologisk perspektiv, hva er greia? 0 Siter
Gjest Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Trygghet. Sier du det? =) Ja... du er nok inne på noe der. Man føler man har kontroll. Og dermed føler man trygghet. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Sier du det? =) Ja... du er nok inne på noe der. Man føler man har kontroll. Og dermed føler man trygghet. Også dette med at man øver seg på å kunne være istand til å forholde seg til feks jobb/skole/relasjoner. Man lærer ansvar samt det å ta konsekvenser. Man lærer å oppfører seg kort og godt. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Også dette med at man øver seg på å kunne være istand til å forholde seg til feks jobb/skole/relasjoner. Man lærer ansvar samt det å ta konsekvenser. Man lærer å oppfører seg kort og godt. Sant det. Det at jeg ikke kan være her før 18 er nok bra trening på å være normal. Jeg har også begynt med slike regler på andre deler av livet mitt. Så smått. =) 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Trygghet. Ja jeg og tror det har mye med det å gjøre.. 0 Siter
FGT Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Sant det. Det at jeg ikke kan være her før 18 er nok bra trening på å være normal. Jeg har også begynt med slike regler på andre deler av livet mitt. Så smått. =) Noen regler, eller grenser er bra for seg selv, og i sammen med andre, når de er grundig gjennomtenkt. Det er med på å skape trygget ja, og ro og orden. Men for mange unødvendige regler, spesielt da sammen med andre, kan også skape frustrasjoner, perfeksjonisme, konkurranse ånd. 0 Siter
Gjest Kopernikus Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Ja jeg og tror det har mye med det å gjøre.. Takk for at du er enig. Har man regler og kjærlighet i oppveksten er det vanligvis oppskriften for en godt oppvekst. Å ha foreldre som tenker mest på seg selv er det verste. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Noen regler, eller grenser er bra for seg selv, og i sammen med andre, når de er grundig gjennomtenkt. Det er med på å skape trygget ja, og ro og orden. Men for mange unødvendige regler, spesielt da sammen med andre, kan også skape frustrasjoner, perfeksjonisme, konkurranse ånd. Sant det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.