Gå til innhold

Til legen, kan du hjelpe meg og tyde?

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt MR av kjeveleddene og fikk igjen en beskrivelse som jeg lurer på om du kan hjelpe meg og tyde.

Det er egentlig bare en ting jeg lurer på, men skriver alt i tilfelle du trenger sammenhengen.

Legen min har henvist meg videre, men jeg er jo nysgjerrig siden det gjelder meg da.

Sekvenser: PD og T2 turbo spinn i coronarplan. Aksial T1 spinn ekko og sagittal T1 spinn ekko med lukket og åpen munn. Leddene er jevnt avgrenset. Der er øyensynlig bruskhøyde. Leddskiven er på begge sider luxert litt lateralt og noe forover, og dette er vel tydeligst på høyre side. Der er ikke tydelig reposisjon i gapebildene.

Sitat slutt.

Det jeg lurer på er om det er kjempefint at jeg har øyensynlig bruskhøyde eller om det er litt dumt og ha det liksom. Skjønner ikke hva dette betyr jeg. Kan du hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32508-til-legen-kan-du-hjelpe-meg-og-tyde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...