Gå til innhold

NHD- kan du hjelpe meg. Please!

Anbefalte innlegg

Gjest nightrider2

HJELP. Jeg har fått diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse på DPS med mistenksomhet. Har for tiden samtaler med psyk sykepleier annen hver uke. Sliter med mye vonde minner og tanker om tidligere opplevelser. Ble mobbet både på skole og fritiden i over 10 år av samme personene. Er plaget med depressive episoder, selvmordstanker, (har hatt selvmordsplaner et par ganger tidligerer) angst som av og til er ganske sterk og har problemer med søvn. Trangen til selvskading er noen ganger sterk, men har så langt ikke skadet meg ofte.(Har tre mislykkede attføringer bak meg og er på tidsbegrenset uføretrygd). Har forsøkt cipralex 10 mg, sobril, zoloft, tolvon, remeron, fluanxol 1mg og nå har jeg startet på seroquel 100mg kveld. Har litt problemer med å slappe av på kvelden pga tankekjør. Føler av og til ubehag og indre uro i situasjoner jeg trives i og det forstår jeg ikke helt. Har gjort destruktive handlinger så sent som 2 år siden noe jeg ble dømt for. Har hatt episoder der jeg ikke vil ta medisinene uten at jeg helt kan forklare hvorfor. Har vært frivillig innlagt èn gang med selvmordstanker i 2000. Jeg har noen ganger problemer med å ta imot hjelp. Mine spm er: Hva slags behandling hadde du ville anbefalt til meg? Hva skal jeg gjøre når jeg blir veldig sliten og deprimert? Er det mulig at jeg kan trenge innleggelse? Jeg føler litt skam å be om hjelp. Hilsen lille meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325129-nhd-kan-du-hjelpe-meg-please/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Medisiner: Jeg vil anbefale en økning av Seroquel til minimum 300 mg.

Psykoterapi: Om du kan finne en som driver metakognitiv terapi, hadde det vært aller best.

Innleggelse: Det kan være smart om en ser på det som et sted for hard jobbing (Treningsleir) og ikke som et sted for avslapping.

Generelt: Prøve å snu fokus fra fortid til fremtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...