Gå til innhold

Lys i mørket ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hva skjer når et menneske føler seg innkapslet, ikke klarer å formidle seg selv på en konstruktiv måte ? Periodevis isolerer seg, og har et generelt "mørkt" syn på andre mennesker, virker mistenksom og tvilende, søker sitt eget selskap fremfor fellesskap med andre, er tung i sinn, periodevis selvdesktruktiv, personen kommer inn i en slik livssituasjon og er der ofte over 1-5 år, med en varierende grad av sucidale tanker/planer, for så plutselig å gjennoppta arbeidsliv og fungere i 1-5 år men med redusert sosial kontakt / holder seg tilbake der det er mulig i jobbsituasjon. Pers har levd slik et halvt liv, hvordan er dette mulig ? Pers er lite mottakelig for hjelp/støtte og har probl med å formidle seg selv og sier at livet er utlevd/utprøvd. Er dette (u) forståelig ? Hva råd kan du gi ? Bekymret/takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325142-lys-i-m%C3%B8rket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svart som faen

beskriver meg som 13 åring,i starten av min verste depresjon...vet ikke helt hva slags råd jeg kan gi,men for meg løsnet det seg...saaaakte.tok lang tid!nesten 10 år på å komme ut av den depresjonen:( hva som hjalp...hmm...godt spørsmål.psykolog hjalp IKKE(jeg var ikke klar til å snakke ennå,fikk mer nytte senere),ikke AD,men TID.Få lov til å være sur,lei,grinete etc(ikke på bekostning av andre da,var ikke ufin mot andre enn meg selv)

bare noen tanker fra en små-full dame i natta

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325142-lys-i-m%C3%B8rket/#findComment-2705361
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...