Gå til innhold

Plattform/til alle her

Anbefalte innlegg

Dere/dol/nhd har nok vært plattformen for meg når jeg har vært uten tilbud i RL. Først var jeg nok avhengig av nhd. Jeg følte meg ikke helt trygg på andre. Etterhvert ble jeg tryggere, og nå er jeg like trygg på dere som jeg er på han. Derfor betyr deres svar minst like mye. Jeg kjenner jo det gjør meg godt å ha blitt mye mer frigjort nhd. Så nå går jeg ikke i kjelleren om jeg ikke får svar av han.

Men tro meg når jeg sier at jeg ikke har greid å forstå dette tydelig nok før. Jeg har prøvd.

Jeg håper at jeg får et godt og langvarig tilbud i RL, som kan hjelpe meg med å bygge denne plattformen. Tro meg, jeg ser så frem til det. Jeg har bare vært så bekymret for at jeg ikke skal bli tatt alvorlig nok. Og nå som jeg forstår dette selv, så klarer jeg å formidle dette tydelig. Det skal jeg gjøre neste gang.

Håper bare at jeg får en som er dyktig på det. Og når jeg nå forstår hvor viktig det er for at jeg skal komme meg videre her i livet, så blir jeg også mer motivert for det. Jeg håper at jeg en dag vil være uavhengig noen. Men det tar helt sikkert tid.

Det gjør så godt å forstå. Og jeg følte for å fortelle dere dette, fordi jeg nå har kommet meg et viktig skritt videre. Og jeg er ikke engang usikker på at det er sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325148-plattformtil-alle-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Etterhvert ble jeg tryggere, og nå er jeg like trygg på dere som jeg er på han.''

Det har ikke "plutselig" skjedd.. men er gradvis blitt 'sterkere'. TTT... Nå ser jeg mer enn noen gang før frem til å få en fast behandler å forholde meg til, i RL. Jeg tror det blir mindre slitsomt.

Høres bra ut dette. =)

Ville likevel bare påpeke at jeg syns det virker som du er flink til å foreta konklusjoner på ting du egentlig ikke er sikker på. Plutselig sier du at alt er bra, for eksempel, selv om fakta, som det går frem her, er at du er avhengig av hjelpere, i ulike former.

(Dette kan gjøre at folk blir utolmodig med deg.)

Men får håpe det du skriver er helt riktig denne gangen. =)

Hm.. er ikke helt sikker på om jeg forstår deg; at jeg er for rask til å trekke konklusjoner, eller noe i den duren?

Jeg tenkte nemlig på det i dag, etter at jeg skrev dette innlegget, at det egentlig var dumt, impulsivt. Men så føltes det jo så riktig, kjente på meg at det er slik det er.. (men innerst inne så håper jeg jo på at noen kan bekrefte om jeg forstår det eller ikke, så jeg tør vel mao ikke stole på meg selv).

Jeg synes det har blitt litt vanskelig. For jeg vil så gjerne forstå, komme meg videre.. og så prøver jeg selv da.. (det var bl.a derfor jeg lurte på om jeg bare kan gi opp å prøve selv). Det er jo derfor jeg er villig til å lytte og prøve å se det andre ser, selv om det er tøft. Jeg gjør det iallefall ikke for at det er morsomt o.l ;o)

Men jeg forstår godt at andre er utålmodige med meg..ihvertfall når det blir så kaotisk og selvmotsigende.

Derfor er det nok best tror jeg, at å få en fast terapeut er det beste. For da slipper jeg denne forvirringa om hvem jeg skal høre på osv også. Jeg tror det koster litt ekstra akkurat det. Men vet jo ikke om jeg får noe tilbud enda.

Tror du gjør deg opp slike meninger som du egentlig ikke kan stå for fordi du lider av flink pike syndromet. Du vil så gjerne fortelle andre at deres råd har hjulpet masse, og tusen tusen takk... men når du står på stedet hvil er ikke det riktig, vettu. =)

Særlig ovenfor NHD har du oppført deg slik.

Det er når du lider du er ærlig med deg selv (og andre). Det tror jeg faktisk! Tror ikke noe på denne positivteten. Tror det bare er et skuespill. Du gjør dette fordi du føler det er _forventet_. Å ha denne fremgangen.

Bare min mening. =) Ta det som det er. Fra en galning til en annen.

Jeg har faktisk tenkt på det selv. Om det er slik det er. Spurt meg selv, hva er det jeg vil, hva er det jeg vil oppnå.

Men heldigvis, det er jeg sikker på. Så det vil jeg ikke engang bruke mer krefter på å spekulere på.

Kanskje du burde slippe frem dine primitive sider. Rap ved matbordet, til alles sjokkerthet. Det er moro.

Tro meg, i sammen med de jeg trives med, og som jeg vet jeg kan spøke og le med, så er jeg en helt annen - den som spøker og ler, snakker "skit" og sånne ting. :o)

Annonse

mariaflyfly

Hm.. er ikke helt sikker på om jeg forstår deg; at jeg er for rask til å trekke konklusjoner, eller noe i den duren?

Jeg tenkte nemlig på det i dag, etter at jeg skrev dette innlegget, at det egentlig var dumt, impulsivt. Men så føltes det jo så riktig, kjente på meg at det er slik det er.. (men innerst inne så håper jeg jo på at noen kan bekrefte om jeg forstår det eller ikke, så jeg tør vel mao ikke stole på meg selv).

Jeg synes det har blitt litt vanskelig. For jeg vil så gjerne forstå, komme meg videre.. og så prøver jeg selv da.. (det var bl.a derfor jeg lurte på om jeg bare kan gi opp å prøve selv). Det er jo derfor jeg er villig til å lytte og prøve å se det andre ser, selv om det er tøft. Jeg gjør det iallefall ikke for at det er morsomt o.l ;o)

Men jeg forstår godt at andre er utålmodige med meg..ihvertfall når det blir så kaotisk og selvmotsigende.

Derfor er det nok best tror jeg, at å få en fast terapeut er det beste. For da slipper jeg denne forvirringa om hvem jeg skal høre på osv også. Jeg tror det koster litt ekstra akkurat det. Men vet jo ikke om jeg får noe tilbud enda.

''Jeg tenkte nemlig på det i dag, etter at jeg skrev dette innlegget, at det egentlig var dumt, impulsivt. Men så føltes det jo så riktig, kjente på meg at det er slik det er.. ''

Slik har jo en narkoman det også. Det FØLES riktig å ta stoff der og da, men det er ikke dermed sagt at det er riktig.

Det kan være en idé å slutte med å følge impulsene hele tida. Ikke bare si at du skal gjøre det.

''Hvordan da, mener du?''

Akkurat dette illustrerer nettopp det jeg forsøker å si. Du vil ha mer svar, derfor spør du mer. Det får meg til å tenke på begrepet "oppmerksomhetsjunkie".

Eh.. nei, det er for det meste ikke det det handler om for meg (dvs, noen ganger har det handlet om oppmerksomhet, men stort sett ikke). Jeg synes ikke dette er morsomt i hele tatt.

Noe jeg har nevnt her inne før, er at jeg har en venninne i RL som vet hvem jeg er her inne. Tror du jeg liker å dumme meg så totalt ut som jeg føler jeg gjør?

Noe jeg har vært overbevist om så lenge jeg kan huske, er at jeg er dum. Og at det er derfor jeg har problemer med å forstå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke ting. Og slik har jeg det i RL også.

Annonse

''Jeg tenkte nemlig på det i dag, etter at jeg skrev dette innlegget, at det egentlig var dumt, impulsivt. Men så føltes det jo så riktig, kjente på meg at det er slik det er.. ''

Slik har jo en narkoman det også. Det FØLES riktig å ta stoff der og da, men det er ikke dermed sagt at det er riktig.

Det kan være en idé å slutte med å følge impulsene hele tida. Ikke bare si at du skal gjøre det.

Jeg får slutte å mase her inne.. ser jo at flere irriterer seg mer og mer..

Beklager.

Nei. Det var ikke det jeg mente. Jeg jeg derimot følte var at du ser på din "masing" som noe "bedre" enn min. Men, men, det er greit nok det.

Nei, det var ikke engang i tankene mine ;o) Jeg støtter froskens svar fullt ut, under her, i innlegget ditt, det skal du vite og det står jeg for ;o) Dessuten synes jeg du har kommet med mange gode svar til medbrukere. Take it or leave it ;o)

Eh.. nei, det er for det meste ikke det det handler om for meg (dvs, noen ganger har det handlet om oppmerksomhet, men stort sett ikke). Jeg synes ikke dette er morsomt i hele tatt.

Noe jeg har nevnt her inne før, er at jeg har en venninne i RL som vet hvem jeg er her inne. Tror du jeg liker å dumme meg så totalt ut som jeg føler jeg gjør?

Noe jeg har vært overbevist om så lenge jeg kan huske, er at jeg er dum. Og at det er derfor jeg har problemer med å forstå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke ting. Og slik har jeg det i RL også.

Du er ikke dum, men jeg du minner litt om et barn i verste spørrealder.

Det er ikke vondt ment.

mariaflyfly

''Noe jeg har vært overbevist om så lenge jeg kan huske, er at jeg er dum. Og at det er derfor jeg har problemer med å forstå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke ting. Og slik har jeg det i RL også.

''

Det handler ikke om å være dum, det handler om å ha manko på sosiale antenner. Jeg tror ikke du er dum. Men du mangler noe som stopper deg i å skrive det du skriver.

Gjest Anonym nå ja

Beklager.

Jeg synes de fleste her inne har behandlet deg pent. Du har fått noen unødvendige krasse svar innimellom, men de fleste har vært tålmodige og behandlet deg pent i over to år.

Hvis andre føler de har store problemer i sine liv de ikke greier å takle og som de føler behov for å "prate om", kan de risikere å bli effektivt stoppet etter en liten prosendel av dine innlegg. Jeg tror du kan si deg fornøyd med tålmodigheten folk har vist deg.

Ønsker deg alt godt:-)

Gjest BorderlineInrecovery

Beklager.

Vet du jeg kjenner meg veldig igjen i endel av det du sliter med. Det er litt pinlig men jeg har et behov om å ringe terapeuten min hver dag og når det dukker opp noe. Så jeg jobber med å legge det vekk. Skrive det ned i dagboka og tar det til neste time. Det er det der med umiddelbar behovstilfredstillelse igjen. Jeg tror nok du er litt avhengig av responsen her. Og det er ikke noe galt i det. Det er vel behov du har og noe av det du sliter med. Men når en hele tida skal handle på disse impulsene så kan det skape trøbbel for en selv.

Du ser vel også at det blir en sånn evig sirkel. Du får svar på noe. Men så dukker det opp noe nytt igjen ganske snart etterpå. Jeg skriver det ned i dagboka og har oppdaget endel ganger nå at det faktisk ikke var så viktig likevel og behovet for å spørre er blitt borte. Kanskje underbevistheten har funnet svar på det eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...