Gå til innhold

Sluttet på medisin for 3 uker siden og føler meg

Anbefalte innlegg

serenity777
Skrevet

som før.. Jeg gikk på zyprexa 10 mg. Når baderumsvekten stoppet på 115 ble jeg bekymret, da den ble 120 var jeg bestemt på å slutte, men fikke ikke noe alternativ. Når vekten for 3 uker siden stoppet på 125 kg, da var det nok for meg. Jeg sluttet. Fastlegen vil ikke skrive ut solian som er en medisin jeg tåler. Jeg er følsom på¨medisiner, og har mislykkede forsøk på seroquel og zeldox. Har ikke tankekaos, men mye angst, men det hadde jeg også på zyprexa.

Kan jeg vente at jeg fortsatt vil holde meg frisk? Jeg inbiller meg at jeg er ett tvilstilfelle mellom schizotyp med ocd (i perioder med vrangforestillingers styrke lenge siden nå), og paranoid schizofreni som er min offisielle diagnose nå,.

Er det noe jeg kan gjøre for å få solian, slik at jeg kan begynne å ta det dersom jeg merker økt kaos i hodet? Når jeg lever stabilt og tilbaketrukket med lite sosial kontakt, så er jeg ganske status quo.

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest har gått ned masse
Skrevet

Det kan nok drøye ytterligere uker og måneder før du merker medisin kutt. Jeg går på anti psykotisk medisin og gikk opp mye i vekt, men med en god innsata klarte jeg å gå ned masse med medisin.. den hjalp meg faktisk til å være stabil nok til å klare å gå ned. Man klarer ikke slanke seg er man ustabil. dette er min erfaring...

Skrevet

Hvorfor vil ikke fastlegen skrive det ut? Nå kjenner ikke jeg din bmi eller noe men, hva med en zyprexa kombinasjon med topimax Xenical eller reductil for å unngå vektøkning?

serenity777
Skrevet

Hvorfor vil ikke fastlegen skrive det ut? Nå kjenner ikke jeg din bmi eller noe men, hva med en zyprexa kombinasjon med topimax Xenical eller reductil for å unngå vektøkning?

Takker for 2 gode innlegg.

Han vil ikke skrive ut solian pga han mener det er en gammel medisin. Det er det jo ikke, det er en Atypisk AP. Tror ikke topimax o.l er noe for meg da jeg ikke er bipolar.

Gjest imzedimze
Skrevet

Takker for 2 gode innlegg.

Han vil ikke skrive ut solian pga han mener det er en gammel medisin. Det er det jo ikke, det er en Atypisk AP. Tror ikke topimax o.l er noe for meg da jeg ikke er bipolar.

topimax er ikke mot bipolar ,det er et antiepileptikum de har funnet ut de kan gi til personer som går opp i vekt av anti psykotika.

serenity777
Skrevet

topimax er ikke mot bipolar ,det er et antiepileptikum de har funnet ut de kan gi til personer som går opp i vekt av anti psykotika.

oki, det skal jeg sjekke ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...