Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal (igjen) begynne å følge rådet til NHD om å begrense antall daglige innlegg fra meg. I de siste dagene, kanskje det har gått en uke, har jeg satt som begrensning å ikke skrive noe på DOL før seks på ettermiddagen. Grunnen til at jeg satte meg dette målet i stedet for å følge NHD sitt råd var vel at det var enklere for meg. Men jeg ser at jeg noen ganger ”tar av” her inne, og skriver uhorvelig mange innlegg. I går gjorde jeg det dog uten at innleggene ble destruktive eller repetitive, men det skal sies at etter at jeg sluttet å skrive innlegg i tolv – tiden, så gikk det timer før jeg fikk sove. Så oppspilt var jeg.

Det må vel være et faktum at jeg har problemer med dagligdagse gjøremål slik som å studere, mosjonere, holde huset i orden samt lage meg ordentlig mat. Men hvis jeg blir ”besatt” av DOL så hjelper jo uansett ikke det.

Men jeg syns det er litt problematisk, i grunn, fordi jeg også bruker andre nettsider. Skal denne begrensningen også gjelde disse? Det må sies at jeg ikke har det samme problemet på disse andre. Det er enkelt å legge det vekk. Det samme gjelder chatteprogrammer. Det er noe med DOL som gjør meg ”hekta”. Jeg dog ikke hva det kunne være.

Men jeg tror jeg setter meg et mål om å ikke poste mer enn 25 innlegg per dag, jeg. Og maks ett nytt tema (hvor dette ene er inkludert i de 25 innleggene).

Jeg er jo nødt til å gjøre noe. Har ikke gjort noe som helst studieting denne uka. Sliter med å få sove. På dagtid ligger jeg bare på sofaen og depper. På kvelden surrer jeg vekk tiden på nettet.

Er ingen spørsmål i dette innlegget. Men ønsker likevel tilbakemeldinger.

Da er dette det første innlegget i dag. Av maks 25.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325231-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BorderlineInrecovery

Synes du har mange gode refleksjoner og tanker om dette. Kan det gå ann å se på dol og ulike nettsider som en slags belønning. At du systematiserer dagene dine med det viktigste av hva som skal gjøres.Skriv det opp også krysser du av. For meg funker det veldig motiverende. Jeg kan ha en tendens til å "flykte" bort i the world wide web til tider hvor tiden bare er og ikke går. Så skal en ikke overpsykologisere heller. Masse mennesker blir avhengige av facebook og kaster bort uhorvelig mye tid der. Kanskje det bare havner om en uvane. Dessuten er det DOL et utrolig fantastisk nettsted med strålende design og dyktige brukere og fagpersoner. Et klikk og en er hekta hehe.

Kan du være avhengig av responsen du får her?. Jeg er litt bekreftelsesjunkie og er på en slags detox kur nå. Det er ikke lett uansett å kvitte seg med vaner. Så jobber med å holde på det. Feks ikke ringe terapeuten mellom timene. Men skrive det ned og ta det opp seinere. Det vil si å ikke handle på impuls. Og å godta å ikke få umiddelbar behovstilfredstillelse.

Det er jo veldig godt du ser dette med DOL og at du igjennom å se andre skrive mange innlegg på dol gjør at du også reflekterer over din egen bruk av forumet. Det er et kjempegodt utgangspunkt. Å sette seg absolutte regler om tråder etc som du har gjort er sikkert kjempelurt. Synes forøvrig du har bidratt kjempekonstruktivt på DOL når du svarer på tråder etc. Jeg er også litt DOL avhengig, før var jeg slik at hver gang det var problemer eller utfordringer så skrev jeg innlegg her på dol. Nå har jeg fått en ny uvane med å ringe terapeuten min isteden. ARG det skal ikke være enkelt. Det tar tid og krever mye å endre gamle mønster.

Nå skrev jeg meg helt bort igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325231-tanker/#findComment-2706862
Del på andre sider

Gjest klemmeren fra i går:O)

Jeg lurer på om jeg ikke heller ville satt opp et tidsspenn. Sett gjerne på stoppeklokke:O) Og tillat deg å skrive ferdig innlegget du holder på med når den ringer. Da trenger du ikke stresse med å tenke på antall inlegg og slike ting, og kan være fri innenfor det tidsspennet.

Etterpå ville det nok også være lurt å ha planlagt noe å gå til, noe som skjer. For eksempel time det inn med et program på tv. Eller husarbeid som du har bestemt deg for å gjøre. Da får du ikke den "abstinensen" og det tomrommet etter avsluttet tid her inne.

Bare noen forslag fra meg.

Jeg synes du jobber konstruktivt nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325231-tanker/#findComment-2706865
Del på andre sider

Annonse

Gjest xbellax

Er kanskje en lurere idé det... må jo finne noe som passer... 25 innlegg er kanskje litt i meste laget... blir jo et styr å holde styr på hvor mye jeg har skrevet, også. =)

Jeg trives med å ha deg her, ikke det at det betyr noe men ville bare si det til deg. Jeg leser innleggene dine, liker tankene du har og synes du skriver svært godt.

Er det når du blir dårligere at du skriver mye, og negativt, om deg selv, eller føler du det slik hele tiden men at du mer klarer begrense deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325231-tanker/#findComment-2706867
Del på andre sider

Gjest xbellax

Så fint da. =) Takk for det.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, jeg. Noen ganger når jeg føler meg veldig nedtrykt "spammer" jeg jo forumet med negative tanker, men andre ganger klarer jeg å la være... i går derimot følte jeg meg så bra! På kvelden, altså. Var en skikkelig opptur. Skrev massevis av "bra" innlegg. Var gira. Men det gjorde jo at jeg ikke sovnet før 4 på natta, selv om jeg gikk for å prøve å sove i 12-tiden. Så det er egentlig mye forskjellig. Den oppturen fra i går har jo selvsagt gitt seg, og jeg følte meg helt begredelig tidligere i dag, frem til jeg fant ut at jeg måtte komme meg ut av huset.

Trist å høre at du føler deg slik i dag. Forsøk sett en fast tid, èn time kan være lite, hva om du setter feks 19-21 i første omgang, se om det kan hjelpe deg noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325231-tanker/#findComment-2706895
Del på andre sider

Synes du skal prøve å sette grensen for antall innlegg pr dag noe lavere enn 25.

Tror det hadde vært godt for deg om du begrenset bruken av dol noe mer enn du har gjort den siste tiden, men jeg har lyst til å understreke at du har vist både vilje og evne til å endre på typen innlegg og måte å være på dol på. Du svarer andre bra, skriver ikke repetitive innlegg eller utagerer når du når du har deg vanskelig, og du har tatt opp mange meningsfylte problemstillinger.

Allikevel kunne jeg ønske at du fokuserte mer på studier og mindre på dol. Du kan evt. forsøke å skrive noe om hva som gjør det så vanskelig å få lest. Dersom du har mest energi om kvelden, så bør du bruke noe av kvelden til studier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325231-tanker/#findComment-2706994
Del på andre sider

Gjest mulig du har misforstått litt?

25 innlegg hørtes veldig mye ut synes jeg da. Tror kanpt jeg har skrevet så mange tilsammen på de årene jeg har fulgt med her inne... Hva med å max starte én tråd om dagen, eller én annenhver dag?

innlegg kan jo inkludere svar på andres tråder...han skrev et anna sted maks en ny tråd hver dag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325231-tanker/#findComment-2707120
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...