Gå til innhold

Depresjoner og spillavhengighet

Anbefalte innlegg

Gjest unnber

hei Min mann har akkurat avsluttet en behandling for spillavhengighet og har egentlig ikke forandret attferd enda. han lider av mye depresjoner og angst, han kan true med og ta livet sitt enten rett til meg eller på meld. eneste gangen han kan kose seg er når han kan gå på nettet og spille. han kan i det ene øyeblikket være veldig oppstemt og glad i alle og smiler og ler, neste øyeblikk kan han være nede i den dypeste dal og se helt svart på livet. han kan ingenting og han kan ikke brukes til noe som helst. han blir sur for at jeg har stengt tilgangen til nettet hjemme, det er barnehageregler. han er utrolig flink til og manipulere meg og andre rundt seg både lege og psykolog. han lyver om den minste lille ting og lager sin egen virkelighet hvis ikke alt går etter hvordan han mener det skal være. han har hatt forhold før hvor damene har vært utro mot han, men jeg har aldri gitt han noen som helst grunn til og tro det samme om meg. vi har vært gift i litt over 4 år. han har hatt problemer med tabletter og alkohol og spill hele veien. han har vært uten jobb pga sykdom i 10 år. han skal sjekke hvem jeg har pratet med og kan bestille spesifisert faktura på mobiltlf. han skal helst se alle mailer som jeg sender ut fra min mailadresse. han kan plutselig komme innom på jobben fordi han tror jeg har et godt øye til noen på jobb. alle disse tingene og sikkert mange flere gjør hverdagen vansklig for jeg kan aldri forholde meg til hans humør. det går opp og ned noen ganger i en utrolig fart. jeg har ei datter på snart 18 fra tidligere ekteskap som bor hos oss og det er nesten vanskeligere for henne som er dratt helt uskyldig inn i dette. håper at du kan få noe ut av dette og kanskje gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre. jeg har pratet med hans psykolog og fortalt henne hvordan han er, men jeg føler ikke at det kommer noen vei Unni

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325286-depresjoner-og-spillavhengighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her har jeg et dårlig og et godt budskap.

Det triste er at en ikke kjenner noen behandling som virker mot spilleavhengighet. Tilbakefallsraten etter et år er i de fleste studier på over 95%.

Det gode er at han ikke har ført deg bak lyset. Problemer med tabletter, alkohol, spill og manglende evne eller vilje til å vær i jobb har vært der hele tiden allerede fra før du valgte å gifte deg med han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...