Gå til innhold

Selvskryt + anbefaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lyst til å skryte av meg selv. Til tross for alvorlig depresjon har jeg klart å opprettholde trening to-tre ganger i uka. Eneste unntak var forrige uke, da ble det med en trening. Det "normale" har den siste tiden vært trening fem-seks ganger i uka. Men jeg synes faktisk jeg har vært flink. Det har faktisk kostet masse krefter å klare å gjennomføre treningen, selv om det har vært mindre enn jeg har vært vant til.

Og til alle dere andre der ute: begynn å trene. Det hjelper faktisk veldig godt, også på psykiske plager. Selv ved alvorlig depresjon opplevde jeg at sinnsstemningen ble lettere etter at jeg hadde trent. Uten trening ville jeg nok blitt enda dårligere, og vært dårlig lenger. (Nå er jeg på vei ut av det igjen, er "bare" moderat deprimert.)

Videoannonse
Annonse
Gjest fortjent
Skrevet

Du er en stor inspirasjon, og det er bare sååå godt gjort. Alle vet det hjelper, men du _gjør_ det. Helt fantastisk!

Gjest imzedimze
Skrevet

sorry, men prioriteter jobb og skole fremfor trening.

Skrevet

Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Jeg vet det er tøft gjort ;o)

Gjest Grågrønn
Skrevet

Så flott, Orio. =) Gratulerer med økt viljestyrke...

Har selv begynt å trene så smått. Har gått tur 6 av de siste 8 dagene.

Så bra smir :-)

Ikke bare sier du at du skal holde deg til dol fra etter klokken seks og være ute på tur. Men du gjør det faktisk!

Imponert jeg egentlig

Småfull hilsen

Skrevet

Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Jeg vet det er tøft gjort ;o)

Jeg er egentlig litt imponert over meg selv. Også av at jeg tør si høyt og tydelig (i alle fall her inne på dol) at jeg har vært flink.

Det beste av alt er jo at det har hatt god effekt.

Så, hvordan går det med ditt treningsprosjekt?

Skrevet

Imponerende, Orio :-)

At jeg klarte å gjennomføre det?

Eller at jeg skryter av meg selv?

Begge deler er ganske nytt for meg.

:- )

Skrevet

Så flott, Orio. =) Gratulerer med økt viljestyrke...

Har selv begynt å trene så smått. Har gått tur 6 av de siste 8 dagene.

Fint at du har begynt å gå tur.

Jeg vet ikke hva jeg synes om det med økt viljestyrke, egentlig. Viljestyrken har egentlig alltid vært der, men jeg har nok heller brukt den på andre ting, som klesvask og husarbeid. Denne gangen har jeg fått (bedt om) hjelp til det, og har fokusert på å gjøre noe jeg tror/vet har positiv effekt på depresjonen.

Skrevet

sorry, men prioriteter jobb og skole fremfor trening.

Har jeg mast for mye om hvor fantastisk det er å trene?

Det er ikke meningen, alle må gjøre de prioriteringene de mener er rette for dem selv. Også hvis det betyr at trening ikke blir prioritert.

Skrevet

Du er en stor inspirasjon, og det er bare sååå godt gjort. Alle vet det hjelper, men du _gjør_ det. Helt fantastisk!

Jeg har lenge "visst" at det hjelper, blitt fortalt det og har lest om det osv, men uten å prøve. Så, i fjor vår, da jeg ikke var så veldig deprimert lenger begynte jeg å trene (var innlagt og hadde mulighet til å bruke kreftene på det i stedet for alle små og store dagligdagse gjøremål), og da gjorde jeg noe mye mer virkningsfullt enn å lese i bøker at det er lurt å trene. Jeg erfarte at det hjalp. Og ikke bare på sikt, men der og da. Det har vært en viktig motivasjon til å fortsette.

Gjest BorderlineInrecovery
Skrevet

Jeg synes du er kjempeflink jeg. Jeg har også veldig god erfaring med trening. Men i perioder hvor jeg er dårlig har jeg problemer med å klare å komme meg til å trene rett og slett. Men nå har jeg nå klart å komme meg på trening 2 ganger i uka sånn at jeg ikke kommer ut av det. Da er det heller ikke så vanskelig å komme seg igang igjen.Og selv disse to øktene i uka gjør nok sitt til at mine psykiske nedturer ikke blir så langvarige. Jeg faller men klarer å komme meg opp igjen ganske raskt. Når jeg har det bedre trener jeg sikkert 5 ganger i uka

Skrevet

Jeg er egentlig litt imponert over meg selv. Også av at jeg tør si høyt og tydelig (i alle fall her inne på dol) at jeg har vært flink.

Det beste av alt er jo at det har hatt god effekt.

Så, hvordan går det med ditt treningsprosjekt?

Jeg synes dette høres veldig positivt ut.

Nei, treningsprosjektet går det så som så med.. har vært utrolig sliten en stund..

Skrevet

At jeg klarte å gjennomføre det?

Eller at jeg skryter av meg selv?

Begge deler er ganske nytt for meg.

Begge deler er imponerende:-)

Faktisk er det ganske oppsiktsvekkende hvilke endringer du har fått til i livet ditt. Noen ganger tenker jeg at jeg er spent på fortsettelsen, men er litt forsiktig med å si det høyt, fordi det er ikke meningen å legge noen form for forventningspress på deg.

Skrevet

Begge deler er imponerende:-)

Faktisk er det ganske oppsiktsvekkende hvilke endringer du har fått til i livet ditt. Noen ganger tenker jeg at jeg er spent på fortsettelsen, men er litt forsiktig med å si det høyt, fordi det er ikke meningen å legge noen form for forventningspress på deg.

Bytte av behandler kan gjøre underverker, skjønner du.

Jeg kan ikke selv se de helt store forandringene, men noen små justeringer har det jo blitt.

Skrevet

Jeg synes dette høres veldig positivt ut.

Nei, treningsprosjektet går det så som så med.. har vært utrolig sliten en stund..

Har sett du allerede har fått flere råd om å komme deg ut på tur. Må nesten bare fulge opp og si det samme: Kom deg ut, gå en tur. Du må ikke gå langt inn i skogen og risikere å støte på elg og andre ville dyr for å få frisk luft.

Det kan vel ikke gjøre tingene verre at du går deg en tur?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...