Gå til innhold

Sosiale sammenkomster etc. på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest fleur80
Skrevet

Der jeg jobber nå har vi veldig lite sosiale sammenkomster, grunnet at det ikke er budsjett for det samt at vi bor så spredt rundt omkring. Noe har vi da og det er greit nok.

Totalt i bedriften er vi ca. 50, men i min avdeling er vi bare 20 hvorav 90% gutter. En ting er at vi ikke har sosiale sammenkomster, men det jeg savner er småting på jobb, som f.eks. kake hvis det skjer noe spesielt på avdelinga, påskeegg etc. Det har jeg pleid å få på andre jobber jeg har hatt. Hvordan er det på deres jobb? Er det mye slike ting? Både sammenkomster og småting??

Jeg kunne tenke meg å forslå dette for lederen min, at jeg f.eks. tar ansvar og arrangerer dette når noe spesielt skjer. Er jo en fin motivasjonsting for de ansatte mener jeg da. Nå er det vel egentlig ikke min jobb å motivere de ansatte i og med at jeg ikke er leder, men det kan vel ikke skade å foreslå det? Syns dere jeg skal foreslå dette? Og hvilke anledninger passer til å gjøre noe ekstra ut av? Påske er greit. Og som jeg sa, hvis vi f.eks. har vært ekstra flinke og satt ny rekord etc.. Andre forslag??

Fortsetter under...

Skrevet

Påskeegg høres veldig koselig ut, men vi får aldri noe sånt, men jeg er kommunalt ansatt da. :o)

Jeg tror menn stort sett ikke tenker så mye på å ha med kake på jobben når det er bursdag og sånt, det er vel mer en kvinneting. Likeså sosiale ting på jobben, i alle fall om det er utenfor arbeidstid.

Du kan alltids foreslå det for sjefen, skulle ikke være noe problem det.

Skrevet

På min nåværende jobb er det mye av slikt, men tidligere jobbet jeg i det offentlige, hvor man ikke fikk noe påspandert. Men vi ansatte dro i gang ymse festligheter selv, f eks gikk det en periode på rundgang å ordne fredagskake. Vi hadde også egenarrangerte fester på jobben der alle kostnader ble dekket ved spleising, og det ble tatt initiativ innimellom til å gå ut sammen på "fredagspils".

Gjest hemmelig her ja
Skrevet

Kan min mann få jobb der? Jeg er møkklei desse sosiale sammenkomstene han har med jobben. Liker ikke at han drar på de og det ksaper ikke minst problemer ettersom jeg jobber turnus og må bytte vakter, si jeg har syke barn selv om det ikke er sant, bare for desse forb. sosiale sammenkomstene min mann må være med på på jobben. Er redd det snart ødelegger hele forholdet vårt. Ja kall meg gjerne sjalu men jeg er motstander av slike sammentreff.

Skrevet

Kan min mann få jobb der? Jeg er møkklei desse sosiale sammenkomstene han har med jobben. Liker ikke at han drar på de og det ksaper ikke minst problemer ettersom jeg jobber turnus og må bytte vakter, si jeg har syke barn selv om det ikke er sant, bare for desse forb. sosiale sammenkomstene min mann må være med på på jobben. Er redd det snart ødelegger hele forholdet vårt. Ja kall meg gjerne sjalu men jeg er motstander av slike sammentreff.

Du kan da vel ikke mene at selve sammenkomsten er problemet? Da burde du gå kraftig i deg selv.

Da er du håpløs å leve med.

Men jeg skjønner hvis det til stadighet skaper problemer å hjemmebane, rent praktisk. Han trenger selvsagt ikke å være med på alt heller.

Gjest Afrodita
Skrevet

Jeg er enig med mrxx. Det kan umulig være sammenkomstene som er problemet. Hvorfor drar han heller enn ta ansvar for barnet sitt?

Annonse

Gjest Afrodita
Skrevet

Selvfølgelig kan du foreslå noe, men det er ikke vanlig alle steder å få påspandert.

Skrevet

Jeg er statsansatt og vi har ikke slike festligheter. Eneste untak er hvis en ansatt fyller 50 år, da er det sammenkomst for alle, ca 90 stk.

Vi får ikke en gang lov til å sette oss ned i sofaene i fellesarealet for å ta en kopp kaffe og prate litt.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du kan da vel ikke mene at selve sammenkomsten er problemet? Da burde du gå kraftig i deg selv.

Da er du håpløs å leve med.

Men jeg skjønner hvis det til stadighet skaper problemer å hjemmebane, rent praktisk. Han trenger selvsagt ikke å være med på alt heller.

Er hun håpløs å leve sammen med? Jeg vil heller si det er mannen hennes som ikke tar ansvar for barna sine, men lar henne ta sykefravær pga syke barn (som ikke er syke) og som må trikse og mikse med vakter på jobb for at han skal få "leke" med arbeidskammerater. Hun har en dust av en mann.

Sett foten ned, dama. Dette godtar du ikke lenger.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

På min nåværende jobb er det mye av slikt, men tidligere jobbet jeg i det offentlige, hvor man ikke fikk noe påspandert. Men vi ansatte dro i gang ymse festligheter selv, f eks gikk det en periode på rundgang å ordne fredagskake. Vi hadde også egenarrangerte fester på jobben der alle kostnader ble dekket ved spleising, og det ble tatt initiativ innimellom til å gå ut sammen på "fredagspils".

Fredagskake?! Hallo! Vi er da på slanker'n! :-P

Skrevet

Hos oss er velferdsbudsjettet på 115,- pr ansatt, og det brukes på julebord.

Vi er fantastisk sosiale når det er lunsj (som vi spleiser på å handle inn), har innimellom en torsdags-/fredagspils og har hatt skidag med afterski en ettermiddag.

Jeg synes ikke at man skal forvente å bli påspandert mat og drikke og snop, men det går jo an å kose seg sammen innimellom.

Skrevet

Fredagskake?! Hallo! Vi er da på slanker'n! :-P

*he he* Tiltaket ble dratt i gang av den radmagre gammelungkaren vi hadde til seksjonsleder. han hadde nok håpet på å få enda mer hjemmebakst og ikke fullt så mye kjøpt hos bakeren rett over veien;-)

Uansett var det en kjærkommen pause;-)

Skrevet

Er hun håpløs å leve sammen med? Jeg vil heller si det er mannen hennes som ikke tar ansvar for barna sine, men lar henne ta sykefravær pga syke barn (som ikke er syke) og som må trikse og mikse med vakter på jobb for at han skal få "leke" med arbeidskammerater. Hun har en dust av en mann.

Enig!

Annonse

Skrevet

Nå får du lese hva jeg skriver.

Skrevet

Heldigvis er det lite av slike ting der jeg jobber. Det hender at den som har bursdag har med kake, det arrangeres enblåtur i ny og ne, men ellers er det lite. Hvilket passer meg utmerket, for jeg er på jobb for å jobbe, ikke for å delta i kaffeslabberas.

Gjest Alternativer
Skrevet

Hos oss har vi noe godt til lunsj (kake eller sjokolade eller is el.l ) hver fredag. Det går på omgang hvem som bringer. Vi lager en liste over alle fredagene og så kan man skrive seg på hvem som tar ansvar. De som vil gjøre det lettvint kan jo bare kjøpe is eller snop.

Slikt må man jo betale privat, det er vel sjelden at jobben spanderer slikt. Men med 90 % menn på jobben, må du nok pushe på endel hvis du skal få med deg de andre på å ta ansvar. Hvis du selv er villig til å ta ansvaret som du sier, så kan du jo foreslå at hver betaler feks en tier i en kasse hver fredag (sett fram en kasse) som du bruker til å kjøpe inn noe godt. Det er sikkert lettere for dem å bli med på.

En annen jobb vi hadde, betalte alle 20 kroner uken, og to hadde ansvar for å kjøpe inn til en felleslunsj hver mandag. Da kjøpte vi bakeri-laget brød og godt pålegg. Alternativt går det an å si at en fast dag i uken tar alle med seg et pålegg, noen kjøper rundstykker og lager te/kaffe, og så blir det et hyggeligere felles måltid.

candyqueen_83
Skrevet

Påskeegg høres veldig koselig ut, men vi får aldri noe sånt, men jeg er kommunalt ansatt da. :o)

Jeg tror menn stort sett ikke tenker så mye på å ha med kake på jobben når det er bursdag og sånt, det er vel mer en kvinneting. Likeså sosiale ting på jobben, i alle fall om det er utenfor arbeidstid.

Du kan alltids foreslå det for sjefen, skulle ikke være noe problem det.

Jeg er også kommunalt ansatt, men vi fikk påskeegg i fjor :o) Det var veldig koselig å komme på jobb og se påskeegg med navnet sitt på :o)

Onsdag1365380628
Skrevet

På vår arbeidsplass som ikke er kommunal har vi lite slike sosiale sammenkomster, ihvertfall i arbeidstiden. Vi har vafler på fredagene men de må spises i småkaffen, som er på ca ti minutter. Noe påskeegg tror jeg vi kan se langt etter. Ellers er de ansatte selv flink til å lage sammenkomster utenom arbeidstiden, slik som hytteturer, lønningspils og familiedager med aking eller grilling.

Gjest nonsens
Skrevet

vi har fast fredagskos, som oftest vafler, men av og til andre ting som is osv...

vi jobber på sykehus, og det hender seg takknemlige pasienter har spandert kake på avdelingen som takk for god pleie - noe som er veldig populært :)

Eller hvis en på avdelingen har hatt bursdag og har med kake til oss.

Skrevet

Lite sosialt på jobben uten å rope til hverandre gjennom veggen når vi er litt skravlesyke :-)

Vi er få i bedriften, og bare 3-4 av oss jobber inne på kontoret, resten er ute på anlegg.

Men ror vi igang en skikkelig god avtale, kommer det vin på døra. Det er hyggelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...