Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er årsaken til at noen blir tjukk av å bruke SSRI? Er det økt sultfølelse slik at man spiser mer (som oftest er fedme et resultat av at man putter mer i munnen enn hva kroppen trenger, selv om mange vil ha det til at det er noe som de ikke kan for selv), eller er det noe kroppslig med hormoner eller andre ting, slik at man blir tjukk selv om man ikke spiser mer? Jeg lurer ikke på andre selvsagte faktorer som at man er i mindre aktivitet når man er deprimert.

Videoannonse
Annonse
Onsdag1365380628
Skrevet

Hei, dette lurte jeg også på da jeg gikk på slike medisiner. Og jeg spurte både leger og psykiater uten å få tilfredstillende svar. Noen mente at man var i mindre aktivitet mens man var deprimert og at dette var en opplagt årsak til fedme, mens andre svar var at det var stoffer i medisin som gjorde at man la på seg. Noen typer ga meg rett og slett ulvehunger, og her gir svaret seg selv, jeg spiste mer fordi jeg var konstant sulten. Jeg gikk masse opp i vekt iløpet av få år, her snakker vi om 30-40 kg. Og jeg mener det var medisinering som var årsaken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...