Gjest vingla Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Jeg skifter alltid hver 14 dag. Fire uker hørtes veldig lenge ut synes jeg.. 0 Siter
Gjest Fioletta Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Her var det mange tilbakemeldinger:) Ser de fleste av dere ligger på hver 2.uke. Kommer nok til å prøve å skifte rundt hver 3.uke her etter. Greit å vite hva som er "normalt" 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 En gang i uka, innimellom to. To ganger i uka? Jøss. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Kommer jo an på hvor mye en svetter, rett og slett! Og hvor flink du er til å 'stelle' senga mellom skifta. Jeg lar madrass lufte seg uten dyne over hele dagen. I tillegg rister jeg dynene ut vinduet hver morgen og lufter godt på soverommet hver dag. Det kan godt gå fire uker uten å føles ubehagelig. Før svettet jeg derimot en del, og kunne bytte flere ganger i uka. Et tips er å skifte putevar ofte, da får en litt den nytt sengetøy følelsen oftere. Det e rjo veldig raskt å skifte. Et annet tips jeg fikk av ei venninne er å legge et ekstra laken på tvers av madrassen, det er lett å rive av og skifte en gang per uke, uten å skifte på hele senga. Noe vi vet vi som jobber påsykehjem. Der er det helskift ei uke og putevar og stikklaken andre uka. Godt tips egentlig! ..og legger til: Så kommer det an på hva man gjør i senga, både hvor mye og hva slags ekteskapelig sengekos man har, og også hvorvidt man spiser i senga. Og så har det betydnign om man sover med nattøy på eller ikke. Med nattøy kommer det mindre svette i dyna ennn uten;-) 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 ..og legger til: Så kommer det an på hva man gjør i senga, både hvor mye og hva slags ekteskapelig sengekos man har, og også hvorvidt man spiser i senga. Og så har det betydnign om man sover med nattøy på eller ikke. Med nattøy kommer det mindre svette i dyna ennn uten;-) Helt enig! Jeg sover med nattøy, nettopp for å 'spare på' sengetøyskiftinga. Spise i senga gjør jeg aldri og den andre sengeaktiviteten du nevnte har det nok gått litt nedover med. Har aldri tenkt på det som en grunn til lengre sengetøyskift-intervaller, men en sparer jo litt svette der også. hehe... Eller så er det et tips å legge ut et digert håndkle som fanger opp det verste sølet, og slenge det rett i vaskemaskin etterpå. 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 jeg vil egentlig skifte 1 gang i uka.. men det blir mye vasking. så det blir ca hver 2 uke.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.