Gå til innhold

Hvor ofte skifte på sengetøy?

Anbefalte innlegg

Gjest vingla
Skrevet

Jeg skifter alltid hver 14 dag. Fire uker hørtes veldig lenge ut synes jeg..

Gjest Fioletta
Skrevet

Her var det mange tilbakemeldinger:) Ser de fleste av dere ligger på hver 2.uke. Kommer nok til å prøve å skifte rundt hver 3.uke her etter. Greit å vite hva som er "normalt" ;)

candyqueen_83
Skrevet

En gang i uka, innimellom to.

To ganger i uka? Jøss.

Skrevet

Kommer jo an på hvor mye en svetter, rett og slett! Og hvor flink du er til å 'stelle' senga mellom skifta. Jeg lar madrass lufte seg uten dyne over hele dagen. I tillegg rister jeg dynene ut vinduet hver morgen og lufter godt på soverommet hver dag. Det kan godt gå fire uker uten å føles ubehagelig. Før svettet jeg derimot en del, og kunne bytte flere ganger i uka. Et tips er å skifte putevar ofte, da får en litt den nytt sengetøy følelsen oftere. Det e rjo veldig raskt å skifte. Et annet tips jeg fikk av ei venninne er å legge et ekstra laken på tvers av madrassen, det er lett å rive av og skifte en gang per uke, uten å skifte på hele senga. Noe vi vet vi som jobber påsykehjem. Der er det helskift ei uke og putevar og stikklaken andre uka. Godt tips egentlig!

..og legger til:

Så kommer det an på hva man gjør i senga, både hvor mye og hva slags ekteskapelig sengekos man har, og også hvorvidt man spiser i senga. Og så har det betydnign om man sover med nattøy på eller ikke. Med nattøy kommer det mindre svette i dyna ennn uten;-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

..og legger til:

Så kommer det an på hva man gjør i senga, både hvor mye og hva slags ekteskapelig sengekos man har, og også hvorvidt man spiser i senga. Og så har det betydnign om man sover med nattøy på eller ikke. Med nattøy kommer det mindre svette i dyna ennn uten;-)

Helt enig! Jeg sover med nattøy, nettopp for å 'spare på' sengetøyskiftinga. Spise i senga gjør jeg aldri og den andre sengeaktiviteten du nevnte har det nok gått litt nedover med. Har aldri tenkt på det som en grunn til lengre sengetøyskift-intervaller, men en sparer jo litt svette der også. hehe... Eller så er det et tips å legge ut et digert håndkle som fanger opp det verste sølet, og slenge det rett i vaskemaskin etterpå.

Skrevet

jeg vil egentlig skifte 1 gang i uka.. men det blir mye vasking. så det blir ca hver 2 uke..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...