Gå til innhold

Hva er forskjell mellom disse medisinene?

Anbefalte innlegg

Gjest Raole

Hei.

Lurer på om noen kan svare meg på dette.

Hva er forskjell på SSRI/(NRSI?) og antipsykotika medisiner?

Hva brukes mot angst? Spesielt når angsten er kommet pga tankekjør, og tankekjører fortsetter. Tankene som gjør en redd for all ting.. Og resulterer med at man stenger seg inne og begynner å gi opp..

Eller hjelper små doser med benzo preparater best? I start fasen da..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325431-hva-er-forskjell-mellom-disse-medisinene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest montrodet

Selv sverger jeg til benzo i behandling av min angst. En god hjelper. Men hva som er riktig for din type angst er det umulig å si og den vurderingen burde ligge hos de som har greie på dette, selv om det også der blir mye prøvig og feiling for oss pasienter.

Jeg har forsøkt SSRI med svært uheldige bivirkninger. Dette førte til et par mnd på Zyprexa. Zyprexa fjernet min angst, dvs det fjernet det meste ;) Men fy for noen bivirkninger. Det eneste positive var at jeg sov som jeg aldri har sovet før. Igjen er det selvsagt svært individuelt hvordan man responderer på ulike medikamenter. Så man må nok tåle litt prøving hit og dit.

Benzo har imidlertid alltid fungert, og uten uheldige bivirkninger for mitt vedkommende. Så ved behov er de løsningen for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...