Gå til innhold

sovnet på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Takker først til dere som svarte meg på forrige innlegg.

Det er en del tips om hva det kan være. Tenker en del på både

intoleranse og medisiner.

Men jeg prøver meg på en tråd her igjen, holde litt liv i den, så jeg kanskje

kan få enda mere tips.

Er fortvilet av trettheten, og når jeg ikke klarer å holde meg våken på

jobb sier det seg selv at det ikke kan fortsette slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal spørre fastlegen om han har vurdert om du kan ha narkolkepsi. Tanten min hadde det slik du beskriver før hun ble diagnostisert.

Gjest bølger
Skrevet

Synes du skal spørre fastlegen om han har vurdert om du kan ha narkolkepsi. Tanten min hadde det slik du beskriver før hun ble diagnostisert.

Ved narkolepsi detter de ikke bare rett bort for noen minutter, for så å våken opp igjen?

Hvis du kan skrive litt om hvordan hun hadde det, fungerte ellers, tretthet, og ellers litt av betydning hadde det vært fint.

Når jeg leste litt om de forkjellige diagonosene

kjente jeg meg mer igjen i idiopatisk hypersomni. Spurte i en tråd

nedenfor om noen kjente til den lidelsen uten å få respons. Ved den lidelsen kan du sovne i mange timer.

Prøver vel litt å diagonisere meg selv men finner aldri noe som stemmer

helt.

Håper at jeg kan finne noe som kan hjelpe.

Skrevet

Ved narkolepsi detter de ikke bare rett bort for noen minutter, for så å våken opp igjen?

Hvis du kan skrive litt om hvordan hun hadde det, fungerte ellers, tretthet, og ellers litt av betydning hadde det vært fint.

Når jeg leste litt om de forkjellige diagonosene

kjente jeg meg mer igjen i idiopatisk hypersomni. Spurte i en tråd

nedenfor om noen kjente til den lidelsen uten å få respons. Ved den lidelsen kan du sovne i mange timer.

Prøver vel litt å diagonisere meg selv men finner aldri noe som stemmer

helt.

Håper at jeg kan finne noe som kan hjelpe.

Jeg kjenner ikke til disse søvnforstyrrelsene (det heter kanskje noe annet?) fra annet enn min tante. Hun var ekstremt trett i årevis; det var ikke bare slik at hun brått kunne sovne, hun var også mye trett generelt sett. Omgivelsene skjønte ikke var det var, vi syntes bare hun var trett og periodevis ganske så irritabel og vanskelig. Hun var godt over 50 før hun ble diagnostisert.

Synes du skal be fastlegen din om en vurdering av hva denne trettheten er; tror ikke selvdiagnostisering har så stor mulighet til å bli vellykket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...