Gjest bølger Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Takker først til dere som svarte meg på forrige innlegg. Det er en del tips om hva det kan være. Tenker en del på både intoleranse og medisiner. Men jeg prøver meg på en tråd her igjen, holde litt liv i den, så jeg kanskje kan få enda mere tips. Er fortvilet av trettheten, og når jeg ikke klarer å holde meg våken på jobb sier det seg selv at det ikke kan fortsette slik. 0 Siter
frosken Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Synes du skal spørre fastlegen om han har vurdert om du kan ha narkolkepsi. Tanten min hadde det slik du beskriver før hun ble diagnostisert. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Synes du skal spørre fastlegen om han har vurdert om du kan ha narkolkepsi. Tanten min hadde det slik du beskriver før hun ble diagnostisert. Ved narkolepsi detter de ikke bare rett bort for noen minutter, for så å våken opp igjen? Hvis du kan skrive litt om hvordan hun hadde det, fungerte ellers, tretthet, og ellers litt av betydning hadde det vært fint. Når jeg leste litt om de forkjellige diagonosene kjente jeg meg mer igjen i idiopatisk hypersomni. Spurte i en tråd nedenfor om noen kjente til den lidelsen uten å få respons. Ved den lidelsen kan du sovne i mange timer. Prøver vel litt å diagonisere meg selv men finner aldri noe som stemmer helt. Håper at jeg kan finne noe som kan hjelpe. 0 Siter
frosken Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Ved narkolepsi detter de ikke bare rett bort for noen minutter, for så å våken opp igjen? Hvis du kan skrive litt om hvordan hun hadde det, fungerte ellers, tretthet, og ellers litt av betydning hadde det vært fint. Når jeg leste litt om de forkjellige diagonosene kjente jeg meg mer igjen i idiopatisk hypersomni. Spurte i en tråd nedenfor om noen kjente til den lidelsen uten å få respons. Ved den lidelsen kan du sovne i mange timer. Prøver vel litt å diagonisere meg selv men finner aldri noe som stemmer helt. Håper at jeg kan finne noe som kan hjelpe. Jeg kjenner ikke til disse søvnforstyrrelsene (det heter kanskje noe annet?) fra annet enn min tante. Hun var ekstremt trett i årevis; det var ikke bare slik at hun brått kunne sovne, hun var også mye trett generelt sett. Omgivelsene skjønte ikke var det var, vi syntes bare hun var trett og periodevis ganske så irritabel og vanskelig. Hun var godt over 50 før hun ble diagnostisert. Synes du skal be fastlegen din om en vurdering av hva denne trettheten er; tror ikke selvdiagnostisering har så stor mulighet til å bli vellykket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.