Gå til innhold

Hvordan takle denne panikken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Melba1365380968

1

Har lest erfarne villmarksfolk si at man er priviligert om man ser en bjørn. Det er over 100 år siden noen ble drept av bjørn her i landet.

Joda, men eg tror ikkje trådstarteren her vil føle seg priviligert om vedkommende møtte på en bjørn uti skogen akkurat.

H*n får rope "go away" som Larws Monsen gjorde, det hjalp. :-)

Gjest Kopernikus

Joda, men eg tror ikkje trådstarteren her vil føle seg priviligert om vedkommende møtte på en bjørn uti skogen akkurat.

H*n får rope "go away" som Larws Monsen gjorde, det hjalp. :-)

Sjansen for at trådstarter skal møte på en bjørn er mindre enn å vinne i lotto :)

Annonse

Gjest Kopernikus

Jeg tror jeg hadde fått mindre panikk om jeg hadde møtt ei krokodille enn en edderkopp i skogen :-(

Hehehe, sjansen for å møte på en krokodille er norske skoger er liten, men hvis det hadde vært i Brasil eller noe er jeg enig. Ikke så mange giftige edderkopper i Norge, ingen vil jeg tro.

Gjest togli

Hehe :-). Dette er jo ikke logisk da :-). Men jeg også hadde blitt mere redd om jeg møtte en orm enn en bjørn... vi er noen rare "dyr." :-)

Det er ikke alltid logikken vinner ;-P

Ormer gjør meg ingenting, annet enn at jeg selvsagt er litt redd for å bli stukket da... Svigermor hadde nok fått hjerteattakk om hun møtte på en orm :-/

Gjest høstløv

Det er ikke alltid logikken vinner ;-P

Ormer gjør meg ingenting, annet enn at jeg selvsagt er litt redd for å bli stukket da... Svigermor hadde nok fått hjerteattakk om hun møtte på en orm :-/

Ja, det er det eneste positive, jeg ser ved å være rullestolbruker, at jeg sidder over bakken, hvis jeg skulle treffe på hoggorm.

Annonse

Gjest togli

Ja, for det er svært sjeldent at vi møter krokodiller her på våre kanter av verden.

Jeg var i Malaysia for noen år siden. Vi dro på elvesafari i kjempelave motorbåter. Det jeg var engstelig for på hele turen, var at det skulle hoppe en edderkopp fra trærne ned på meg... Krokodillene ofra jeg ikke en tanke! Alle de andre titta engstelig på vannoverflata og jeg titta engstelig opp i trærne :-/

Gjest høstløv

Jeg var i Malaysia for noen år siden. Vi dro på elvesafari i kjempelave motorbåter. Det jeg var engstelig for på hele turen, var at det skulle hoppe en edderkopp fra trærne ned på meg... Krokodillene ofra jeg ikke en tanke! Alle de andre titta engstelig på vannoverflata og jeg titta engstelig opp i trærne :-/

Ja, ja, det er å sette feil fokus på problemene, men fobier er ikke rasjonelle.

Gjest togli

Ikke "noen" i flertall, bare den eneste ene!

Hmm, skjønner at det sikkert ikke er så lett. Finnes det ikke rullestolbrukere som faktisk trives med å sitte i rullestol? Jeg aner ikke... Relaterer automatisk til meg selv som døv. Jeg trives med å være døv og ville aldri vært hørende. Det samme gjelder nesten alle mine døve venner.. Jeg tror kanskje det henger mer sammen med språk og identitet, fellesskap osv..

Dere som sitter i rullestol har vel også et fellesskap? Eller er det mer slik at man takler det å sitte i rullestol på egen hånd? Hva gjør du når du møter en annen rullestolbruker på gata? Når vi døve møter andre døve, enten her hjemme eller andre steder i verden, så begynner vi å skravle med en gang. Kjempekoselig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...