Gå til innhold

Tolvon

Anbefalte innlegg

Gjest mikfr
Skrevet

Noen som har erfaring med denne type anti depressiv medisin?

Hvordan opplevde du dem i så fall? La du på deg? og er det slik at det er fare får å legge på seg av alle slike typer medisin?

Er det vanlig med selvmord tanker i begynnelsen av behandlingen?

Videoannonse
Annonse
Gjest høstløv
Skrevet

. Ja, jeg har brukt dette legemiddelet i en 2-3 års periode for 12 - 15 år siden.

Hvordan opplevde du dem i så fall?

. Jeg opplevde å bli bedre av depresjonen, men måtte sette opp doseringen et par måneder ut i behandlingen.

La du på deg?

. Ja, jeg la på meg 5 kg pr år, jeg brukte tolvon, 15 kg tilsammen.

og er det slik at det er fare får å legge på seg av alle slike typer medisin?

. Jeg vet ikke om det er likt for alle. Vektøkning ved bruk av tolvon er en av de mindre vanlige bivirkningene, som er nevnt i pakningsvedlegget.

http://www.hieronimus.org/cgi-bin/hieronimus/imaker?id=491&method=artikkel.show

. Det vet jeg ikke for selvmordstanker var en del av sykdomsbildet, før jeg begynte på medisinen, tankene ble lettere å leve med etterhvert i løpet av behandlingen.

Gjest mikfr
Skrevet

. Ja, jeg har brukt dette legemiddelet i en 2-3 års periode for 12 - 15 år siden.

Hvordan opplevde du dem i så fall?

. Jeg opplevde å bli bedre av depresjonen, men måtte sette opp doseringen et par måneder ut i behandlingen.

La du på deg?

. Ja, jeg la på meg 5 kg pr år, jeg brukte tolvon, 15 kg tilsammen.

og er det slik at det er fare får å legge på seg av alle slike typer medisin?

. Jeg vet ikke om det er likt for alle. Vektøkning ved bruk av tolvon er en av de mindre vanlige bivirkningene, som er nevnt i pakningsvedlegget.

http://www.hieronimus.org/cgi-bin/hieronimus/imaker?id=491&method=artikkel.show

. Det vet jeg ikke for selvmordstanker var en del av sykdomsbildet, før jeg begynte på medisinen, tankene ble lettere å leve med etterhvert i løpet av behandlingen.

Høstløv.. Hvordan sluttet du? gradvis..? og er du helt uten nå? og det går fint?

Gjest høstløv
Skrevet

Høstløv.. Hvordan sluttet du? gradvis..? og er du helt uten nå? og det går fint?

Hvordan sluttet du? gradvis..?

. Jeg sluttet gradvis, jeg to tre tabletter hver kveld i behandlingsperioden, så gikk jeg ned til to tabletter hver kveld i en periode på et par måneder, og så gikk jeg ned til en tablett, og så gikk jeg ned til en halv tablett etter like lang tid, og etterpå så sluttet jeg helt.

og er du helt uten nå?

. Jeg har ikke tatt tolvon siden.

og det går fint?

. Ja, det går veldig fint, jeg kjenner at depresjonen sitter som en klo i bakhodet, men er veldig flink til å jobbe med å tenke positive tanker og ta livet med ro og ikke stresse. Dessuten ligger jeg ikke i nattemørket og grubler over livet, da tar jeg hellere en bok og leser, for å få tankene over på noe annet. Stort sett går det meget bra.

Gjest erklært frisk
Skrevet

har prøvd tolvon,la på meg mye av den.hjalp lite på depresjon,men funket på søvn(problemet var at jeg gikk og spiste i søvne:( )

økende selvmordstanker kan såvidt jeg vet forekomme på AD generelt,ikke bare tolvon.jeg fikk det på flere AD...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...