Gå til innhold

Vannlating vær halvtime, psykisk?

Anbefalte innlegg

Gjest tisseguri
Skrevet

Jeg har i 2 mnd hatt vannlating så ofte at jeg misstenkte urininfeksjon, men legen kan ikke finne noe på urin prøven. Jeg tisser vær halvtime, og om natten opp til 8 - 10 gagner. Dette er så klart veldig slitsomt. Jeg sliter psykisk da med angst og depresjon så tenker da, kan det slå ut psykisk?

Selv om det ikke viste noe på urin prøven har jeg gått på kur to ganger uten resultat.

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er sammenheng mellom psyke og blære, men det er også fysiske tilstander som kan gi slike hyppige vannlatninger.

Uansett, så anbefaler jeg deg at fastlegen din henviser deg til uroterapeut. Der kan du få hjelp til å evnt finne ut om du har resturin, noe som gjør at blæra må tømmes ofte. Blæretrening kan gjøre at du gjenvinner kontrollen over signalene dersom det er psykisk. Du kan sjekkes for overaktiv blære.

Jeg går ut i fra at urinprøvene dine har vært dyrket?

Så be om en henvisning, slik at du kan få undersøkt om dette er psykisk eller om det er noe fysisk, uansett har uroterapeutene god erfaring med begge deler.

Gjest tissemari
Skrevet

jeg får overaktig blære ved stress.ble utredet skikkelig,men fikk beskjed om at det skyldtes indre uro.får veldig tissetrang plutselig i anstrengte situasjoner.men når jeg vet om det,er det lettere å takle...da vet jeg jo at det ikke er noe galt med selve urinveiene

Gjest tisseguri
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1236711707' post='4109186]

Det er sammenheng mellom psyke og blære, men det er også fysiske tilstander som kan gi slike hyppige vannlatninger.

Uansett, så anbefaler jeg deg at fastlegen din henviser deg til uroterapeut. Der kan du få hjelp til å evnt finne ut om du har resturin, noe som gjør at blæra må tømmes ofte. Blæretrening kan gjøre at du gjenvinner kontrollen over signalene dersom det er psykisk. Du kan sjekkes for overaktiv blære.

Jeg går ut i fra at urinprøvene dine har vært dyrket?

Så be om en henvisning, slik at du kan få undersøkt om dette er psykisk eller om det er noe fysisk, uansett har uroterapeutene god erfaring med begge deler.

Du skrev: Jeg går ut i fra at urinprøvene dine har vært dyrket?

svar: I dag først ble den sendt til dyrking. Min fastlege har vært på ferie i 3 mnd så de andre legene har bare stresset å ikke brydd seg, men i dag var jeg hos min fast lege.

Gjest tisseguri
Skrevet

jeg får overaktig blære ved stress.ble utredet skikkelig,men fikk beskjed om at det skyldtes indre uro.får veldig tissetrang plutselig i anstrengte situasjoner.men når jeg vet om det,er det lettere å takle...da vet jeg jo at det ikke er noe galt med selve urinveiene

tisemari, Ja tror jeg har indre stress pga av angst så mulig det ligger der.

Gjest tisseguri
Skrevet

Har du sjekket om du er gravid?

Ulvinne..

Teknisk umulig.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du skrev: Jeg går ut i fra at urinprøvene dine har vært dyrket?

svar: I dag først ble den sendt til dyrking. Min fastlege har vært på ferie i 3 mnd så de andre legene har bare stresset å ikke brydd seg, men i dag var jeg hos min fast lege.

Da ville jeg benyttet sjangsen dersom dyrkning ikke viser noe, til å be om henvisning.

Det er slitsomt å gå slik. Jeg hadde en fysisk sykdom, men den ble enda mer trigget med stress, så alt henger sammen.

Skrevet

Drikker du mye vann? Jeg går nærmest konstant og drikker vann eller te om jeg er engstelig, og dette må så klart ut...det kan selvsagt også være overaktiv blære som shira sier. :)

Gjest tisseguri
Skrevet

Drikker du mye vann? Jeg går nærmest konstant og drikker vann eller te om jeg er engstelig, og dette må så klart ut...det kan selvsagt også være overaktiv blære som shira sier. :)

om jeg drikker mye vann? Nei. Jeg drikker normalt. Til måltider og litt ekstra, men det skal ikke gi utslag i sååå mye tissing. Drikker svært lite på kvelden , men er oppe hele natten å tisser..

hattifnatt1
Skrevet

Jeg har det på samme måte.. Går på do tre- fire ganger om natta. Hva årsaken er vet jeg ikke. Men min mor har det også sånn, så jeg vet ikke om det er arvelig?

Skrevet

Jeg også tisser mye om natta, tror det er fordi jeg binder endel væske i kroppen pga medisinbruk?. I hvertfall er det den teorien jeg har selv. Når man ligger flatt så jevner dette seg ut på en måte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...