Gå til innhold

Liker ikke psykisk helsearbeider...

Anbefalte innlegg

Gjest misfornøydbruker
Skrevet

Jeg trenger noen råd fra dere kloke dolere!

I noen måneder har jeg hatt besøk av en psykisk helsearbeider en gang i uka. Hun gir meg medisiner og snakker med meg i en time.

Jeg merket fra begynnelsen at kjemien mellom oss ikke var god, men jeg har gitt henne noen måneder for å se om det kan gå seg til. Det har bare gått verre og verre og jeg har henne helt oppi halsen...

Grunnen til at jeg ikke liker henne er at hun virker på mange måter "dum". Det går ikke an å ha komplekse samtaler med henne. Alt blir bare om dagligdagse ting og det kan jeg jo snakke med venner og familie om. I tillegg synes jeg hun bryter taushetsplikten noen ganger. Hvis hun får en telefon mens hun er hos meg sier hun gjerne "Hei Harald!" eller hva nå den andre sier. Og kan finne på å spørre om han har tatt medisinene sine i dag og om han er hjemme hos moren sin i Lillehammer osv. Såpass at hvis jeg hadde visst hvem denne personen var så ville jeg kjent ham/henne igjen. Hun har også lest høyt meldinger hun får på mobilen sin fra andre pasienter. Riktignok ikke med etternavn, men jeg synes det er uproft og jeg blir usikker på om hun holder taushetsplikten sin når det gjelder meg...

Hun er ganske lite forståelsesfull og hvis jeg sier at jeg ikke har det bra f.eks. så sier hun bare at jeg må begynne å tenke mer positivt og prøver å komme med helt teite forslag til hva jeg kan gjøre. Hun er også veldig invaderende og spør om svært personlige spørsmål uten at det er grunn til det, som å spørre meg om hvor ofte jeg har avføring f.eks. Det spørsmålet kom helt ut av det blå og jeg har aldri sagt at jeg har noen problemer med fordøyelsen. Jeg sa at "det går greit" og prøvde å komme inn på et annet tema, men da begynte hun å spørre om jeg hadde avføring hver dag. Jeg sa at jeg ikke hadde noen problemer med den, men da spurte hun: "Ja, det vil si at du har avføring hver dag?" Hun er veldig dårlig på å ta hint...

Kort sagt: Jeg liker henne ikke og vil bli kvitt henne.

Det jeg lurer på er om jeg har rett til å bytte til en annen psykisk helsearbeider eller om jeg bare må si fra meg tilbudet? Poenget er at jeg føler at jeg trenger hjelp fremdeles, men jeg klarer ikke å samarbeide med henne lengre. Jeg har prøvd hardt og lenge å like henne, men det går ikke.

Jeg bor i en stor by så hun har mange kollegaer, men jeg er så i tvil om jeg tør å spørre om å bytte og hva jeg skal si til henne...

Videoannonse
Annonse
Gjest qigong
Skrevet

Kan du gå til legen din og be han ta opp dette, slik at du slipper selv?

sort som natta
Skrevet

selv har jeg vært oppi noe lignende,jeg skiftet kontakt,da gikk det mye bedre! ikke alle man har kjemi med

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg aner ikke noe om rettigheter men synes det er helt underlig om du ikke får bytte, dette mennesket har du null igjen for å snakke med, -skaff deg noen du kan få hjelp av. Du trenger ikke oppgi noen grunn annet enn "ingen kjemi". Hadde du klart å konfrontere henne med det ville jo det vært det beste selvsagt, men jeg forstår at det kan være vanskelig.

Gjest misfornøydbruker
Skrevet

Jeg aner ikke noe om rettigheter men synes det er helt underlig om du ikke får bytte, dette mennesket har du null igjen for å snakke med, -skaff deg noen du kan få hjelp av. Du trenger ikke oppgi noen grunn annet enn "ingen kjemi". Hadde du klart å konfrontere henne med det ville jo det vært det beste selvsagt, men jeg forstår at det kan være vanskelig.

Takk for svar :) Jeg tenker at jeg skal si til henne at jeg ikke ønsker at hun skal komme til meg mer, men jeg er så i tvil om jeg skal be om en annen eller om jeg bare skal droppe det. Derfor det hadde vært greit om jeg visste om jeg har rett til å få en ny eller om jeg bare må avstå fra tilbudet.

Gjest misfornøydbruker
Skrevet

selv har jeg vært oppi noe lignende,jeg skiftet kontakt,da gikk det mye bedre! ikke alle man har kjemi med

Takk for svar :) Jeg får se om jeg tar motet til meg og spør...

Gjest misfornøydbruker
Skrevet

Kan du gå til legen din og be han ta opp dette, slik at du slipper selv?

Takk for svar :) Jeg kan jo det, men jeg har egentlig ikke noe problem med å ta det opp med henne. Gruer meg litt selvsagt, men... Jeg bare lurer på om jeg må avstå fra tilbudet eller om jeg har rett til å få en ny.

Gjest krav eller mulighet
Skrevet

Jeg tror ikke du har rett på noen ny, men du kan jo spørre dem om det er mulighet for å få bytte, og kanskje er det det. Du har lite å tape på å spørre, i alle fall hvis du uansett vil avstå fra å ha dn du har i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...