Gå til innhold

NHD: Vinglepetter/diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss
Skrevet

Har du sett reklamen for Fjordland på TV? Han Vinglepetter er akkurat lik meg....

Kan du si noe om hva slags diagnoser en slik egenskap/symptom bl.a. fremtrer i?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ambivalens....er et ganske vanlig symptom ved depresjon.

Gjest mitt nick her og nå
Skrevet

Ambivalens....er et ganske vanlig symptom ved depresjon.

nja,ambivalens kan også oppleves i livskriser uten at det har noe med depresjon å gjøre,bare selve situasjonen

Gjest Villniss
Skrevet

Jeg er litt interessert... opplever du en slags fortvilelse over å ikke klare å ta valgene? Sånn har jeg nemlig hatt det til tider. =) Har rett og slett følt meg helt desperat over at det ikke er noen av valgmulighetene jeg har lyst til å velge, når jeg MÅ velge...

Ja, det er sånn at jeg ikke klarer å ta valg. Går stort sett greit med de "dagligdagse" valgene, men utrolig vanskelig med de "store".

Nå for tida er det om jeg skal bli værende i et forhold eller ikke, selv om det til tider er veldig destruktivt for meg å være i det forholdet. Selvølgelig et enkelt valg for de som står utenfor, som sikkert vil si at jeg skal komme meg vekk.

Men samvittigheten min eller feigheten min hindrer meg.... Dro vekk her om dagen, men er tilbake nå...

Psykt.

Har en historie med depressiv lidelse.

Gjest vingla
Skrevet

Jeg har ikke sett reklamen.. Men jeg og sliter veldig med valg. Men jeg jobber veldig mye med det, er bevisst på det. Så har blitt litt bedre i det siste. Nå bestemmer jeg meg for noe, selv om jeg ikke vet om det føles rett eller ikke. For min egen del handler det mye om at jeg ikke er i kontakt med følelsene mine, tror jeg. Jeg klarer ikke å kjenne om jeg virkelig føler noe for noen. Hva som føles rett i andre valg osv. Har du det også sånn? Det handler vel mye om det å være tyelig også?

Men en bruker ekstremt mye energi på å være ubestemt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...