Copy Skrevet 1. august 2001 Del Skrevet 1. august 2001 Min stesøster på 10 år har noen rare sår på leggene. På begge leggene har hun 5- 6 runde sår på størrelse med et myggestikk, det er omtrent samme farge som leppene, rundt såret har hun et rundt blåmerke, såret er blitt betent. Disse sårene har vært der nå i 3 uker uten å forandre seg, blåfargen er like blå som for 3 uker siden. Jenta selv sier det er myggestikk, men hun har myggestikk andre steder på kroppen som er helt normale. Oppover leggene har hun flere arr som tydelig har vært noe lignende. Noen som har noen anelse om hva det er? Bør hun ta en tur til lege? Jenta kommer fra et vanskelig hjem og forteller blant annet at de ikke får lov til å dusje hjemme fordi mor sparer på strømmen. Bagen hennes er full av for små og møkkete klær. Noen mente at disse sårene kunne komme av at hun var lite renslig. Hun forteller også om mor som har sex i samme rom som hun selv og innpåslitne menn. Hun har to yngre søsken hjemme og en søster som nå har flyttet til far. Den yngste søsteren har Down syndrom. Jeg møte henne første gang for 2 år siden og opplevde henne som en kjempesøt og blid jente. Når hun kom hit på ferie hos sin far året etter var hun og søsteren syltynne, møkkete og veldig innesluttede. Søsteren flyttet til sin far og ble etter kort tid en normal jente. Men denne jenta ville ikke flytte til sin far og er fortsatt like innesluttet. Hun forteller når hun er her på ferie at hun ser syner og hører stemmer når hun er hjemme, blant annet at det bor et menneske i veggen på rommet hennes. Hun har også blitt veldig opptatt av å tegne og da tegner hun "mørke" tegninger (døde mennesker, satan, mannen med ljåen osv). Jeg vet at hun allerede er under barnevernet på hjemstedet. Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for henne? Er det grunn nok til å tro at hun lider under omsorgsvikt? Hennes far er lite interessert fordi han mener han har gjort hva han kunne tidligere, så jeg vil helst ikke blande inn han. Noen som vet? Takk for svar. Hilsen en bekymret stesøster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32559-hva-kan-det-v%C3%A6re-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 2. august 2001 Del Skrevet 2. august 2001 Disse sårene du beskriver, kan jeg ikke si noe om hva er. Situasjonen du ellers beskriver synes jeg imidlertid var ekstremt bekymringsfull. Du forteller at hun er under barnevernet på hjemstedet. Jeg foreslår at du kan kontakt med dem og forteller dem hva du har observert. Det er uansett barnevernet som må ta ansvar i en slik sak. Du kan ikke gjøre noe mer direkte enn å være en god stesøster for henne når hun er på besøk og eventuelt holde kontakt med henne innimellom med brev og lignende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32559-hva-kan-det-v%C3%A6re-langt/#findComment-127499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.