Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du klarte i går å gi meg innsikt i noe jeg lenge har streva med å forstå; dette med følelser og at de ikke er farlige (mine følelser har nok med skam å gjøre). Da forstår jeg samtidig hvorfor min bruk her ikke har vært særlig konstruktiv en stund.

Jeg har så mye å jobbe med, at det går i surr. Det ender bare med at jeg ikke får til noe. Så det skal virkelig bli godt å få en terapeut igjen, slik at jeg/vi kan jobbe med og konsentrere oss om en ting av gangen.

Dette (som altså er viktig) skal jeg også formidle på neste vurderingstime. Derfor vil jeg fortelle deg at jeg satte stor pris på at du klarte det (men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på at også andre har forsøkt, jeg blir bare så glad når det skjer).

Endelig kan jeg altså legge dette bak meg og konsentrere meg om hverdagen og barna.

(Det hjalp faktisk å være i marka i går, selv om terskelen på forhånd var stor, og jeg grudde meg ((skirenn)).. Det er helt utrolig hvor det kan snu så totalt om og gi en energi. Så det var en positiv opplevelse for oss alle tre, og som jeg skal fortsette med. Anbefales!).

...........

Hvordan går det med deg/dere forresten? Trives dere i England? Er det mye annerledes enn her hjemme? Og hvordan trives ungene, går det bra med språket?

Har ikke fulgt så godt med i dette, men skulle dere bo der for en periode, eller for godt? Kjenner dere noen fra før der? Tøft og modig gjort av dere! ;o)

Nysjerrig hilsen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Så hyggelig å høre fra deg. Jeg håper dagen i dag er litt lettere.

Jeg har stor forståelse for den forvirringen og kaoset du føler. Når jeg blir veldig lei meg og frustrert, så sliter jeg med enormt tankekjør. Det er vanskelig å gripe tak i det konstruktive tankene og å i det hele tatt skille mellom fornuftig og ufornuftig. Ofte finner jeg da at det er bedre å holde ut (ikke handle) og sove på det.

Det å holde ut vonde tanker og følelser uten støtte/bekreftelse fra andre er en tilvenning. Du kan sammenligne det litt med angst: Man må først forstå at det ikke er farlig å ha det vondt, selv om det -føles- svært akutt. Jeg er glad dette er noe du ønsker å jobbe med, for jeg tror det vil hjelpe deg :)

''Hvordan går det med deg/dere forresten? Trives dere i England? Er det mye annerledes enn her hjemme? Og hvordan trives ungene, går det bra med språket?

Har ikke fulgt så godt med i dette, men skulle dere bo der for en periode, eller for godt? Kjenner dere noen fra før der? Tøft og modig gjort av dere! ;o)''

Vi trives veldig godt i England, takk :) Det er masse som er annerledes. Maten, for eksempel: Utvalget er mye større, samtidig er det noen ting som er tilnærmet umulig å få tak i (vaniljesukker, for eksempel). Fiskekakene smaker pyton, så jeg må nok klare meg uten til jeg er på besøk i Norge igjen.

Barnehagen er helt annerledes enn i Norge, men de er flinke og svært samvittighetsfulle. Squishy trives veldig godt, tror jeg.

Vi kjenner noen fra før i England. Først og fremst samboeren min, naturligvis. På grunn av han har jeg ikke hatt hjemlengsel en eneste gang, fordi han -er- hjemme for meg. Om vi da må bo i Brazil, Kina eller England er et fett, for å være ærlig ;) Bortsett fra det kjenner jeg noen av hans venner, mine eks-"svigerforeldre", sønnen min sin tante på farssiden og noen av eksen min sine venner (som jeg ble kjent med de årene vi var sammen).

Det er også lett å komme i kontakt med andre her og vi skal snart på middag til noen fra sønnen min sin barnehage :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2711411
Del på andre sider

Jeg har stor forståelse for den forvirringen og kaoset du føler. Når jeg blir veldig lei meg og frustrert, så sliter jeg med enormt tankekjør. Det er vanskelig å gripe tak i det konstruktive tankene og å i det hele tatt skille mellom fornuftig og ufornuftig. Ofte finner jeg da at det er bedre å holde ut (ikke handle) og sove på det.

Det å holde ut vonde tanker og følelser uten støtte/bekreftelse fra andre er en tilvenning. Du kan sammenligne det litt med angst: Man må først forstå at det ikke er farlig å ha det vondt, selv om det -føles- svært akutt. Jeg er glad dette er noe du ønsker å jobbe med, for jeg tror det vil hjelpe deg :)

''Hvordan går det med deg/dere forresten? Trives dere i England? Er det mye annerledes enn her hjemme? Og hvordan trives ungene, går det bra med språket?

Har ikke fulgt så godt med i dette, men skulle dere bo der for en periode, eller for godt? Kjenner dere noen fra før der? Tøft og modig gjort av dere! ;o)''

Vi trives veldig godt i England, takk :) Det er masse som er annerledes. Maten, for eksempel: Utvalget er mye større, samtidig er det noen ting som er tilnærmet umulig å få tak i (vaniljesukker, for eksempel). Fiskekakene smaker pyton, så jeg må nok klare meg uten til jeg er på besøk i Norge igjen.

Barnehagen er helt annerledes enn i Norge, men de er flinke og svært samvittighetsfulle. Squishy trives veldig godt, tror jeg.

Vi kjenner noen fra før i England. Først og fremst samboeren min, naturligvis. På grunn av han har jeg ikke hatt hjemlengsel en eneste gang, fordi han -er- hjemme for meg. Om vi da må bo i Brazil, Kina eller England er et fett, for å være ærlig ;) Bortsett fra det kjenner jeg noen av hans venner, mine eks-"svigerforeldre", sønnen min sin tante på farssiden og noen av eksen min sine venner (som jeg ble kjent med de årene vi var sammen).

Det er også lett å komme i kontakt med andre her og vi skal snart på middag til noen fra sønnen min sin barnehage :)

''som er tilnærmet umulig å få tak i (vaniljesukker, for eksempel)''

I all verden..? Så rart. De lager enten sine desserter fra bunnen av med vaniljestang - eller kjøper bare ferdiglaget?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2711419
Del på andre sider

Jada, dagen er bra, takk for det ;o)

Det er veldig interessant å høre det du skriver om England. Synes det er spennende dette med kulturforskjeller.

"snakkes" senere på dagen, eller i morgen. Nå skal jeg fortesette der jeg slapp med husarbeide (selv om det selvsagt frister mer å høre om England! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2711426
Del på andre sider

''som er tilnærmet umulig å få tak i (vaniljesukker, for eksempel)''

I all verden..? Så rart. De lager enten sine desserter fra bunnen av med vaniljestang - eller kjøper bare ferdiglaget?

Alt jeg finner er vaniljedråper. Og de smaker i grunnen bare karamell, for å være ærlig. Det legger da heller ikke flasken skjul på ;)

Det kan være at jeg ser på feil sted. Tesco er så -stort-, det er tilnærmet umulig å gå riktig og når man endelig venner seg til noe, så forandrer de plassering for at du skal gå deg vill igjen :P

Ellers virker det som folk baker lite her. Ikke så rart, med det ENORME utvalget av brød, kaker, kjeks, småkaker, bløtkaker, sjokoladeboller, sjokoladeruller, ferdiglaget gele osv man finner her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2711429
Del på andre sider

Takker for råd ;o)

Hvordan annerledes er b.hagen synes du?

Vet ikke hvor gammel sønnen din er, men synes han det går greit med språket, og det å gjøre seg forstått?

Hvordan er prisene på mat og i hele tatt det å leve, i forhold til Norge? Jeg er litt nysjerrig på sånne ting også..;o)

Det er iallefall bra dere trives! Synes det høres ut som du har funnet den rette for deg. Og det er bra ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2711714
Del på andre sider

Annonse

Takker for råd ;o)

Hvordan annerledes er b.hagen synes du?

Vet ikke hvor gammel sønnen din er, men synes han det går greit med språket, og det å gjøre seg forstått?

Hvordan er prisene på mat og i hele tatt det å leve, i forhold til Norge? Jeg er litt nysjerrig på sånne ting også..;o)

Det er iallefall bra dere trives! Synes det høres ut som du har funnet den rette for deg. Og det er bra ;o)

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4097899

Her står det litt om barnehagen.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4105965

Her står det om sønnen min og språk. Han er nok ikke representativ for barn flest som er to-språklige :)

Maten er billigere, men ikke alt. Kjøtt er like dyrt, grønnsaker/frukt en del billigere. Møbler osv er samme pris som her.

Jeg synes det er vanskelig å venne meg til høfligheten som er påkrevet. "Please" hele tiden. "Thank you" til bussjåføren når han stopper på stoppet du skal av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2711736
Del på andre sider

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4097899

Her står det litt om barnehagen.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4105965

Her står det om sønnen min og språk. Han er nok ikke representativ for barn flest som er to-språklige :)

Maten er billigere, men ikke alt. Kjøtt er like dyrt, grønnsaker/frukt en del billigere. Møbler osv er samme pris som her.

Jeg synes det er vanskelig å venne meg til høfligheten som er påkrevet. "Please" hele tiden. "Thank you" til bussjåføren når han stopper på stoppet du skal av.

Huff det må være slitsomt med all denne påkrevde høfligheten.. det skjønner jeg er vanskelig å venne seg til ja..

Har lest om barnehagen til sønnen din (trodde du hadde flere barn,- beklager;). Så jeg skjønner hva du mener! Et utrolig rart "opplegg" det der synes jeg.. så utrolig oppdelte dager da..!

Ja,ja.. du får ha en fin dag. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2712254
Del på andre sider

Huff det må være slitsomt med all denne påkrevde høfligheten.. det skjønner jeg er vanskelig å venne seg til ja..

Har lest om barnehagen til sønnen din (trodde du hadde flere barn,- beklager;). Så jeg skjønner hva du mener! Et utrolig rart "opplegg" det der synes jeg.. så utrolig oppdelte dager da..!

Ja,ja.. du får ha en fin dag. :o)

Ja, du også :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2712285
Del på andre sider

mariaflyfly

Alt jeg finner er vaniljedråper. Og de smaker i grunnen bare karamell, for å være ærlig. Det legger da heller ikke flasken skjul på ;)

Det kan være at jeg ser på feil sted. Tesco er så -stort-, det er tilnærmet umulig å gå riktig og når man endelig venner seg til noe, så forandrer de plassering for at du skal gå deg vill igjen :P

Ellers virker det som folk baker lite her. Ikke så rart, med det ENORME utvalget av brød, kaker, kjeks, småkaker, bløtkaker, sjokoladeboller, sjokoladeruller, ferdiglaget gele osv man finner her.

Jeg synes utvalget av ferdigmat generelt er så sinnsykt stort der borte. Det virker som om engelskmenn lager lite mat fra scratch, synes jeg! :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2713663
Del på andre sider

Jeg synes utvalget av ferdigmat generelt er så sinnsykt stort der borte. Det virker som om engelskmenn lager lite mat fra scratch, synes jeg! :(

Ja, helt enig i det. Vennene til samboeren min er mektig imponert over at jeg i det hele tatt baker. De har aldri møtt en jente på min alder som gjør det ;)

Og de har absolutt ikke samme fokus som oss på sunt kosthold. Ungene får fremdeles sjokoladepålegg i barnehagen. De får også dessert tilnærmet hver dag, noe jeg selvfølgelig reagerer sterkt på, men ikke føler jeg kan diktere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2713788
Del på andre sider

Ja, helt enig i det. Vennene til samboeren min er mektig imponert over at jeg i det hele tatt baker. De har aldri møtt en jente på min alder som gjør det ;)

Og de har absolutt ikke samme fokus som oss på sunt kosthold. Ungene får fremdeles sjokoladepålegg i barnehagen. De får også dessert tilnærmet hver dag, noe jeg selvfølgelig reagerer sterkt på, men ikke føler jeg kan diktere.

Da ungene mine gikk på skole i nabolandet fikk de mat på skolen, men ungene hadde likevel med matboks fylt opp med godteri. Potetgullposen ble også tatt frem i friminuttene.

Jeg la merke til at mange av barna hadde råtne tenner.

Jeg var glad for at mine unger gikk på skole der i 2.måneder for jeg synes det var veldig vanskelig å nekte dem noe alle andre gjorde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2713812
Del på andre sider

Da ungene mine gikk på skole i nabolandet fikk de mat på skolen, men ungene hadde likevel med matboks fylt opp med godteri. Potetgullposen ble også tatt frem i friminuttene.

Jeg la merke til at mange av barna hadde råtne tenner.

Jeg var glad for at mine unger gikk på skole der i 2.måneder for jeg synes det var veldig vanskelig å nekte dem noe alle andre gjorde.

Ja, jeg bekymrer meg for dette. Men jeg tror nesten jeg må holde stand og fortsette innprentingen av sunt kosthold til sønnen min. Jeg tenker med gru på at han skal ha et dårlig kosthold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2713821
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg bekymrer meg for dette. Men jeg tror nesten jeg må holde stand og fortsette innprentingen av sunt kosthold til sønnen min. Jeg tenker med gru på at han skal ha et dårlig kosthold.

Ja, jeg hadde også vært streng om mine unger skulle gå på skolen der lenger, men siden det nå bare var for 2 måneder ga jeg litt etter innimellom. Det var ikke så lett:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2713826
Del på andre sider

Ja, jeg hadde også vært streng om mine unger skulle gå på skolen der lenger, men siden det nå bare var for 2 måneder ga jeg litt etter innimellom. Det var ikke så lett:-)

Nei, det kan jeg tro. Jeg ser jo England har et mye større problem med fedme enn vi har og både barn og voksne spiser usunt. På tross av stort utvalg i ferdigmat, så finner jeg ofte ikke de grønnsakene/den kvaliteten jeg ønsker (på billigbutikker). Rent kjøtt er minst like dyrt som i Norge, om man ikke finner det på tilbud.

2 for 1 tilbud på usunn mat er ganske typisk her. Så om man først plukker opp en gigantisk pose med potetgull, så kan man like godt kjøpe to, liksom...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/325595-glimptipper/#findComment-2713832
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...