Gå til innhold

"Paranoia" og sosial angst

Anbefalte innlegg

Gjest imzedimze

dessuten bekrefter jo linken din at det jeg sier stemmen, diagnosen heter sosial FOBI!

sosial angst er på folkemunne, og alle kan føle sosial angst.

det sier behandlere av sosial fobi!

bjarne hansen heter psykologen som holdt foredraget, bare ring å spørr!!

eller send mai!

http://www.forskning.no/32/426

Fortsetter under...

Gjest imzedimze

Ok, ikke bli sint nå, men det er jo bare sånn at de har en bevisst språkbruk på det der... det betyr ikke at det nødvendigvis er sånn det ER.

du beviser jo at det er sånn det er for faen idet du skriver!

diagnosen din er jo ikke sosial fobi, men du kjenner på masse sosial angst!

men den kan ikke behandles som en fobi hos deg! kan den vel?

er ikke du så glup og sånn da?? isåfall er jeg sikker på at du skjønner hva faen jeg mener i løpet a noen dager når du får tenkt over saken!!!!!!

LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!

Annonse

Gjest anna k

Kanskje jeg rett og slett burde kutte ut DOL komplett....... tror ikke jeg har særlig nytte av det.... tror det ødelegger for meg.... lurer faktisk på hvor ille det hadde gått nå om jeg ikke hadde holdt meg unna frem til 18.....

Hei Smir!

Alt har sin tid, og denne tråden og dette temaet er vel utdebatert for denne kvelden kanskje?

Finn på noe annet. Jeg skal se om det er noe kjekt på tv før jeg hopper i bingen.

Mvh

Du har en imponerende utholdende evne til selvransakelse. Har ikke sett makan jeg:-)

Nei, det var ikke meningen å gjøre narr. Men jeg har jo forstått det som at du har endel selvironi, nok derfor jeg kom med den der. Jeg har forståelse for at du sliter, og syns selvsagt det er leit for deg.

Skjønner ikke hva det er å gjøre narr av jeg...

Hm, ja, så må jeg jo bare få dette på riktig sted da;):

Nei, det var ikke meningen å gjøre narr. Men jeg har jo forstått det som at du har endel selvironi, nok derfor jeg kom med den der. Jeg har forståelse for at du sliter, og syns selvsagt det er leit for deg.

Gjest agree

Men det rimer jo ikke sammen med at når den sosiale angsten blir veldig sterk så går den over i paranoia. Hvis jeg har svak sosial angst, men likevel paranoia. Det henger jo ikke på greip.

Jeg tror din svake sosiale angst tilhører det faktum at du lever relativt isolert og rett og slett ikke er vant til sosialt samvær. Derfor kjenner du på litt angst for det "ukjente". Paranoian kan tilskrives din diagnose.

Det blir litt som hos meg som lider av GAD. I lange perioder kan jeg være isolert fra omverdenen, og dette fører til redsel for å feks møte masse folk på en gang i sosiale sammenhenger eller bare møte noen. Når jeg først gjør det forsvinner angsten. Altså opparbeider jeg meg en angst under isolering. Terrenget blir fremmed. Men når terrenget igjen blir trygt gjennom å være ute blant folk, forsvinner angsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...