Gjest hilsen jente 27 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg leser en roman hvor en av figurene har en arm som er lam. Hun begynner på sykepleiestudiet, og fullfører det. Kunne dette gått i virkeligheten? Kan man klare et slikt yrke hvis man bare har en arm som man kan bruke? Er det noe krav om førlighet i armer og ben for å begynne på studiet? 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Det viktigste i yrket som vernepleier og sykepleier er å "hendene" ifølge foreleser som var sykepleier, så tviler på det går. Psykiatrisk sykepleier da isåfall? Som bare snakker og ikke tar noe prøver? 0 Siter
Gjest et allsidig yrke Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 På min jobb lyser vi ut og ansetter mange i sykepleierstillinger, og alle disse jobber hovedsakelig ved en pc / telefon, så det finnes mange slike jobber vil jeg tro, (vi har noen hundre leger også, som heller ikke jobber med pasienter, men med forskning). Det finnes sikkert noen jobber med pasientkontakt som også kan tilpasses em sykepleier som bare har førlighet i en arm. De må i såfall kanskje gjøre mer av noen typer oppgaver, og overlate en del oppgaver til andre kollegaer. Innen forskning, undervisning, legemiddelindustri, pasientorganisasoner og helseadministrasjon er det behov for veldig mange med helsefaglig utdanning. 0 Siter
Helmi Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Som sagt her av andre, så er det helt sikkert mulig å utføre sykepleierjobber med bare en arm. Yrket er jo veldig variert. Det jeg vel blir mer skpetisk til er hvordan det er mulig å gjennomføre fullverdig utdannelse med bare en arm. For da må man jo innom alle områder - og da spesielt dem som krever to armer... 0 Siter
Saphira Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Jeg kan ikke skjønne at det skulle være mulig å gjennomføre et fullverdig sykepleierstudium med bare en arm... Jeg ville i hvert fall ikke klart det. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Som sagt her av andre, så er det helt sikkert mulig å utføre sykepleierjobber med bare en arm. Yrket er jo veldig variert. Det jeg vel blir mer skpetisk til er hvordan det er mulig å gjennomføre fullverdig utdannelse med bare en arm. For da må man jo innom alle områder - og da spesielt dem som krever to armer... My thoughts exactly ) Hilsen sykepleierstudenten filiokus81 0 Siter
Gjest lurer på dette i dag Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 invalidiserende rygg? En jeg kjenner har hatt store problemer med ryggen, vært uføretrygdet og i perioder vært så godt som invalid, ikke i stand til å ta seg av barna (som har måttet være hos andre) osv. Nå har hun begynt på omskolering, og skal bli sykepleier. Det innebærer jo (tunge) løft osv. Denne kvinnen kan ikke bære handleposen selv engang... Er dette gjennomførbart tror dere? 0 Siter
Mrs D Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 invalidiserende rygg? En jeg kjenner har hatt store problemer med ryggen, vært uføretrygdet og i perioder vært så godt som invalid, ikke i stand til å ta seg av barna (som har måttet være hos andre) osv. Nå har hun begynt på omskolering, og skal bli sykepleier. Det innebærer jo (tunge) løft osv. Denne kvinnen kan ikke bære handleposen selv engang... Er dette gjennomførbart tror dere? Mange jeg kjenner har vel knapt jobbet på noen avdeling noen gang, men har rent administrative stillinger. 0 Siter
Gjest spl-jeg Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Det viktigste i yrket som vernepleier og sykepleier er å "hendene" ifølge foreleser som var sykepleier, så tviler på det går. Psykiatrisk sykepleier da isåfall? Som bare snakker og ikke tar noe prøver? Jeg jobber i sykepleiertjeneste ved ett sykehus. Er nå sykemeldt pga av begge armene mine (betennelser av mye fysisk tungt arbeid). 0 Siter
Gjest hilsen jente 27 Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Det viktigste i yrket som vernepleier og sykepleier er å "hendene" ifølge foreleser som var sykepleier, så tviler på det går. Psykiatrisk sykepleier da isåfall? Som bare snakker og ikke tar noe prøver? Men for å bli psykiatrisk sykepleier så må en ha jobbet som vanlig sykepleier noen år, før en studerer videre. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Men for å bli psykiatrisk sykepleier så må en ha jobbet som vanlig sykepleier noen år, før en studerer videre. det er jeg fullstendig klar over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.