Gå til innhold

Dovne hender/armer og føtter

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

I sommer opplevde jeg at hender/armer og føtter dovna vekk både når jeg sov, men også ellers. Jeg brukte Primolut-N i 9 dager, så slutta jeg med de. Det hjalp. Er dette en bivirkning av tablettene eller kan det skyldes andre årsaker. Jeg røyker ikke og bruker ikke andre medisiner.

Jeg ble redd for at det var noe alvorlig i gjære.

jeg har bestilt time hos legem min, men det er 2 mnd ventetid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32575-dovne-henderarmer-og-f%C3%B8tter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dovner du bort halvsidig eller på begge sider? Jeg dovner nemlig bare bort i halve siden, særlig arm og lillefinger-ringefinger. De finner ingenting galt med meg, og sier at det må jeg lære meg å leve med. Ikke så festlig syntes jeg siden det bare plutselig begynte sånn. Nå har jeg gått sånn i over 2 år, og det kommer og går. Jeg blir også svimmel og uvel, og har trykk bak øynene i tillegg - men er visst fortsatt helt frisk.

Nå er ikke jeg helt fornøyd med dette svaret så jeg gir ikke opp ennå.

Lykke til

Vennlig hilsen

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg tror ikke dette betyr at det er noe alvorlig i gjære. Nokså mange har slike symptomer i perioder uten at vi finner alvorlig sykdom som årsak til det. Det er ikke en registrert bivirkning av Primolut dette, og jeg har heller ikke hørt om andre som har reagert på denne måten av disse medisinene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...