Gå til innhold

Permisjon/ferie


annico

Anbefalte innlegg

Mens jeg nå var i fødselspermisjon ringte jeg for en stund siden trygdekontoret for å få lagt inn ferien min i perm.tiden mens samboeren min tok fedrekvoten. Da fikk jeg beskjed om at jeg hadde 3 uker og en dag hun kunne sette opp. Flere jeg har snakket med har stusset over at det ikke ble satt opp 4 uker og en dag som jeg alltid har hatt. Ringte trygdekontoret nå og spurte og de svarte at ja, jeg har rett på 4 uker og en dag.

Nå er det for sent for meg i forhold til avtale med arbeidsgiver å få tatt denne uken i forbindelse med min permisjon som går ut snart. Det jeg lurer på er om jeg overfor min arb.giver kan be om å få ta ut denne ferieuken senere i år eller evt. overføre den til neste år? Det blir da uten lønn. Er det helt uvanlig eller feil av meg å be om det? (Når jeg skal se min datter så lite som jeg skal etter at jeg begynner å jobbe igjen betyr en uke sammen med henne ganske mye)

Håper noen kan svare meg på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ferie er det du og arbeidsgiver som skal avtale, trygdekontoret skal bare forholde seg til denne avtalen.

Hvis du har en uke ferie tilgode fra i år, kan du søke arbeidsgiver om å få den overført til neste år. Dette er overhode ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...